Monday, June 25, 2012

Gula gula kapas dan lolipop

 
 
Gula gula kapas dan lolipop.. ye, dua mende ni buat aku alergik dan kadang² menyampah.. sebab manis satu hal, sebab gaduh pun ye.. gaduh dengan anak buah aku.. 
 
Gegula kapas, kaler yang selalu aku jumpa untuk gegula kapas ni pink dan biru.. siyes dulu pun aku rasa digulagulakan gak dengan gegula kapas ni.. siap ralit nengok orang buat gegula kapas ni kat pasar malam.. rasa orang tu sangat hebat.. padahal mesin yang buat, dia cume gegulung je..
 GOOGLE
 
Lolipop lak dari seketul coet sampai besar gabak siap ada macam² bentuk.. bulat, 4segi, 3segi, bersegi segi, love, hate..ehh, silap.. kaler dia lak warna warni.. cantek, pastu sayang nak makan.. geget sikit pastu buang.. bencik!!
GOOGLE

Gaduh ni sebab anak sedara aku la.. siap nanges guling² nak gegula kapas.. aku bukan tak nak belikan.. kalau beli pun, bukan dia nak habiskan.. bazir tahuk!! Pastu nak kondem Uda kedekut.. perghh, rabak hati aku ni.. Uda lak spesis malas nak gaduh, beli jugak.. Pesen bebudak..kalau nak tu, mesti dapat.. cakap aku sepatah pun tak nak dengar.. pastu bekeng.. 

Ni la budak SARA yang beli gegula kapas tu.. dia gigih buka plastik gegula tu sebab Uda malas nk tolong.. korang ingat habis ker?? kebetulan kat bawah tu ada biskut.. so, dia suruh mama dia habiskan gegula dan dia nak biskut tu je.. motip?? baik aku belikan biskut je cenggitu.. 
Nampak kan yang budak² sekarang mudah digula gulakan dengan gegula kapas.. owhh, apakah??

notakecik : aku ngah cari identiti sendiri dalam menulis blog.. kadang² aku terpaksa jadi hipokrit sebab kritikan² yang aku sendiri tak ingini..memang ni kepunyaan kita, tapi mereka juga berhak suarakan pendapat.. tapi aku berhak kemudi hasil tangan aku. kalau kau mahu membantu, bantu dalam memberikan idea, bukan mengutuk..

23 comments:

  1. akak pun suka gula2 kapas tau....sedapnyaa...cair di mulut...hehe...kdg2 bila ada berdua dgn hb jer beli gula kapas sbb xnak kasi anak nti belengas/melekit...hehehe...

    p/s: lama tak masuk blog ni...

    ReplyDelete
  2. anak2 akak kalau dapat gula2 kapas ni habis bergetah tgn dorang.. habis juga baju... sebab malas terus tak beli :)

    ReplyDelete
  3. dah lama x mkn gula2 kapas ni... ms kecik dl mmg suka...

    ReplyDelete
  4. suka bothhhh...especially lollipop tue...:-)

    ReplyDelete
  5. aww sedapnye..
    dah lama nk makan gula kapas ni

    ReplyDelete
  6. kalau saya sekadar mengusik jerk...tak berapa suka gula kapas tu sebab manis...

    ReplyDelete
  7. zaman sekolah dulu memang suka sangat makan gula2 kapas ni..murah je...20sen :)

    p/s : teringat lolipop hadiah bday tak mkn2 smpi skrg...huhu ^_^

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum mizz...sedapkan gegula kapas tu tapi manis sesangat...:)

    ReplyDelete
  9. wooo. dapppyeeee gula gula kapasss woo :0

    ReplyDelete
  10. kite suka chupa chup ! :D


    aih, geram dgncik anon tak sudah lagi ye kak ? sabor ye. :))

    ReplyDelete
  11. hehe. budak2,kalau nampak apa yang menarik semuanya nak!!! hehe. lepas tu tak habis!!! hehe

    ReplyDelete
  12. mmg manis tp comel gila rasa geram je nk beli..n buat hiasan haha

    ReplyDelete
  13. lepas ni belikan kapas je., confirm taknak lagi pastu., hahaha..

    ReplyDelete
  14. ain pun suka gula kapas ni! hiihihihihi.

    ReplyDelete
  15. Gula² kapas..peberet my doter..

    ReplyDelete
  16. Nsib baik Rifqi tak suke..sbb umminye pun x gemar..melekit2..:-)

    ReplyDelete
  17. ritu masa preggy rara ada mengidam benda ni.tp lepas tu dh xnk dh.heee

    ReplyDelete
  18. dik, apsal entry ubi kayu tu tak ada eh? delete yer???

    cotton candy ni kan...akak suka kepal2kan..dimampatkan jadi kecik then telan...sebab kalau makan sikit2 mesti lambat nak habis... dahlah manis leting2..

    cemana?? bernas tak idea akak nih?

    ReplyDelete
  19. cantik rupa die, tapi ngilu rasa gigi sebab manis sangat..leh buat stok gula 2 ke 3 hari...hehehe

    ReplyDelete
  20. comel...
    dua2 benda ni kalau saya nampak saya larikk jauh2..ahahhhaa

    ReplyDelete
  21. gegula kapas..masuk peti..sedap..sejuk je....^__^

    ReplyDelete
  22. pnjg2 cite tang notakecik je anis nampak..hihi

    psst,better to write 4 urself n have no public than to write 4 public n have ni self :)

    yg baik ambik,yg buruk abaikan :)

    ReplyDelete
  23. best story mizztina nihh...digula-gulakan..hahaha

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh