Aug 27, 2012

Raya, Gambar Raya, Duit Raya

 
 
Whoaaaa, semua dah tepek gambar raya.. aku?? nk buat la ni.. nak tengok ke tak, hak korang.. raya?? macam biasa marhaban atau orang kampung aku kabor baraan.. penat tu dah tentu.. tapi mengenangkan anak dara tak ramai, aku gagahkan jua join.. baraan tanpa henti dari 1st raya sampai raya keempat.. malam ke rumah sedara mara.. ya rabbi, aku tak tau la bila masa aku rehat sebenarnya..
 
gambar raya.. baru tahun ni ada gambar penuh satu family.. sebelum ni ada la, tapi 5tahun lepas.. see, masa tu aku comel lagi, skang masih comel.. *ok, sila muntah* oleh kerana semua berkumpul kat umah aku di pagi raya, maka banyak la gambar candid..
meriah kannnnn... ntah berapa family tah ni, aku lupa.. ni pun ada belum datang..

kemain gumbira lagik..kehkehkeh

berbaju hitam tu ADIK aku yang mana org kata tu abang (YUS), belah kiri sekali adik bongsu (adik nurul).. phewww.. dan gambar kanan, aku mintak mak aku pose gedik, terhasil la gaya sebegitu rupa.. amboihh mak!!

tema merah kakak sulong aku (kak mila, abg ijam, nina, sara)..tema ungu kakak no. 2 aku (kak dayah, adam, abg eim).. anak buah 3 je.. dalam perut berbaju ungu tu ada satu.. maka tahun depan, empat la..

dannnnn, ini la keluarga besar aku.. agak caca marba tak ikut susunan.. mihmihmih..

oh ya, sepanjang aku baraan tu, aku bergilir dengan sepupu mengetuai kumpulan.. ada part tuan rumah sambil salam sambil hulur duit raya, dan aku tersenarai jua.. maybe sebab aku kecik.. budak skolah yang follow aku tak dapat pulak.. kesian ko dik, makanya aku bagi duit tu ke dia.. baik hati kann..

yay, dah habis cerita raya aku.. penat kot nak fikirkan ayat bagai ni.. 

ehh, tak ada ke kawan² yang nak ajak beraya umah dia.. Bangi? Kajang? Putrajaya? Dengkil? Ada tak?? kabor ke teman ni, insyaAllah teman datang..

sebelum terlupa.. ramai yang wish raya kat aku.. sms, wassap, bbm, twitter..tapi aku tak balas sampai ada yang kabor aku sombong.. sila duduk di situasi saya, maka fahamla kesibukan saya.. hp saya jarang sekali saya jengah.. Sampaikan ada budak datang serbu saya terus di rumah bila mana saya tak jawab panggilan dia.. hebat ko dik!! Maaf kan saya ye semua.. dan kad raya, ada gak yang sudi anta.. saya tak dapat balas..
 

notakecik : 3hari tak makan nasi, aku rasa sangat kebuluran.. i is laparina..

28 comments:

  1. meriahnya raya dia.
    selamat hari raya ;)

    ReplyDelete
  2. meriahnya...ramai orang...suka suka...

    ReplyDelete
  3. memang meriah dikk
    kalau ramai2 nie ada masa2 x kenal sesama .. padahal sedara mara aje ..
    masa nie lah nak kenal mesra ;)

    ReplyDelete
  4. umah akak kat rawang...tak masuk list awak..tapi kalau nak datang..akak alu2 kan sangat2...:)
    email akak..:)

    lame tak dengar 'baraan' tu...dulu2 mase sekolah akak selalu join..:)

    ReplyDelete
  5. meriah sangat gambar2 raya tu.. :)

    ReplyDelete
  6. heee nasib baju raya awok marooon.kalau merah mmg sama lah kite.

    ReplyDelete
  7. ni kalau ade pasnagan akak lagi meriah hihi

    ReplyDelete
  8. meriah raya kamu tuu... bestkan keluarga besar nie..sangat terasa meriahnya... :)

    ReplyDelete
  9. kalau balik sana, suka tengok baraan ni, meriah!! :)

    tahun depan, tengok2 akak beraya dengan orang baru pulak :)

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum mizz...seronoknya beraya bersama2 keluarga...:)

    selamat hari raya mama dtg singgah beraya kat sini yer...:)

    ReplyDelete
  11. polkadot polkadot nampak..:) baraan memang best!..:)

    ReplyDelete
  12. raya sakan eh,meriah kemain...
    selamat hari raya ^_^

    ReplyDelete
  13. Berwarna-warni...meriah ☺☺

    ReplyDelete
  14. syoknya tgk mk beraya...
    sabtu ni free tak?
    nk ajak dtg umah.

    ReplyDelete
  15. sweet n meriahnya....bestnyer ada pics family beramai2.:-)

    ReplyDelete
  16. beb, bila nak g baraan kat tempat haku plak..muahaha...

    ReplyDelete
  17. sedih sebab takde gambar raya. hahaha

    selamat hari raya kak.
    maaf zahir batin.

    henpon rosak. mencik :(

    ReplyDelete
  18. selamat hari raya maaf zahir batin cik tina.... nak duit raya...heheee

    ReplyDelete
  19. meriah tgk pics raya uols....ai pon x sempat nak upload pics raya ai lagik...hentak kaki nangessss....;o

    ReplyDelete
  20. meriah nya raya kamu bersama keluarga... =)

    ReplyDelete
  21. meriahnye.. selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  22. seronoknya amek gmbar 1 family. tahun ni tak sempat nak amek gambar 1 family, adik2 yg kecik dah sibuk beraya. hm. :D

    ReplyDelete
  23. bestkan kalo kuarga besar ni.....meriah je rs..

    ReplyDelete
  24. meriahnya raya...berbaju merah, ungu...pelbagai warna... kamu nampak comel la tina... tak hairanlah kalau beraya dpt duit raya...untunglaa...

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com