Sep 22, 2012

Bahayakan anak sendiri

 
 
Hari ni ramai tak online ye.. tau la cuti, aku je keje.. huh, sabar je la.. pastu bertabah dengan kesakitan perut ni.. nk buat acano kannn
 
Lama dah aku perhati pesen parents yang careless skang.. aku tak kata semua, tapi kebanyakannya..
 
pertama : spesis kereta yang ada sunroof.. alerrr, bumbung yang boleh buka tu.. mostly kereta besar la dan mewah.. kalau yang ada tak berapa mewah, dia modified sendiri.. ok, yang ni sangat la depa suka biarkan anak² duk bertenggek kat bumbung tu.. kan dah banyak kes anak tersepit la, hape la.. bahaya ok.. tak sayang anak ke??
 
 
kedua : berdirikan anak kat tepi tingkap kete dan tingkap tu terbuka luas..pastu biarkan anak duk lelambai.. aku ni kan merempit dan kerapla mengadap jammed yang super menyusahkan.. oleh sebab aku nek motor je, harusla aku menyelit celah² kereta.. pernah satu masa, sikit lagi aku nak terlanggar tangan baby ni.. woi, jaga la anak tu!!! kau pegang anak, tapi duk biar anak buat lambaian ratu.. dari aku adore dengan kecomelan dak tu, terus seriau sebab takut terlanggar.. 

 


ketiga : kes yang parents bawa anak nek motor.. tapi, mak ayah je pakai helmet, anak togel.. acane tu?? haishh, kalau jatuh kan ke buat naya kat anak sendiri.. kau nak selamat, tapi anak biar macam tu.. adoiyaiiii...
 
 
jaga² la akan keselamatan anak² tu.. jangan fikir diri sendiri je ye..
 
 
notakecik : nak balik je rasa!!

17 comments:

  1. pernah terserempak dengan 1 kereta ni..anak dia tengah memanjat nak keluar dari tingkap..kaki dah sebelah naik ke tingkap da.. perghh..kitorang seriau tengok..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum mizz...betul tu memang bahaya kalau mcm ni...:)

    ReplyDelete
  3. kerja jugak hari ni huhuhuhu .....

    bukka tingkap kereta tu dgn bwk anak tanpa helmet mcm selalu jer ternampak.. kdg² kt org yg ngeri huhuhuhu....

    ReplyDelete
  4. betul sebab tulah akak tak bagi budak2 bukak tingkap, risau apa2 jadi..

    ReplyDelete
  5. Orang kata sayangkan anak tangan2kan, bukan ikut je apa kehendak anak2, kan?

    ReplyDelete
  6. 1 lagi letak anak kat stereng tu ha..
    mmg x sayang anak tu

    ReplyDelete
  7. betulll tu. tak tahulah mak bapak tak tegah anak atau anak tak masuk di tegah. haaa acane tu kak ? haha

    ReplyDelete
  8. seriau tgk budak2 yg bertenggek kat tingkap kereta...bahaya woo...

    tina, kata rasa nak blk? ekeke...blk jer :p

    ReplyDelete
  9. aduhh kadang2 benda2 macam nie mereka anggap remeh .. bila dah terjadi baru mereka sedar dan belajar dair pengalaman ... masa tuu dah terlambat uhuhu

    ReplyDelete
  10. ish tu lah kan.. sikap careless mcm ni kne ubahkan ;D

    ReplyDelete
  11. tu le dia namanye syg tak bertempat..ikutkan sgt ank2..igt tak n3 akak otw ke Cameron tu ..selamba je mak bapak biarkan anak kuarkan kepala kt sunroof tu..dah le jalan mcm kena patuk ular.. Kot tersilap sikit je selamat budak tu masuk gaung. Haa..masa tu nyesal pun dah tak guna.

    ReplyDelete
  12. emmm..betul tu MT... mmg sayang anak tapi tak jaga kan... mintak2 akak pun tak tergolong lah dgn golongan yang cuai... malang tak berbau kan..

    ReplyDelete
  13. MizzTina... ada satu lagi... ada parents yang suka tinggalkan anak2 dalam kereta... pastu depa masuk kedai beli barang... sabar je la... walaupun kejap... tapi bahaya ooo...

    ReplyDelete
  14. kes yang ke-2 tu memang akak setuju sangat...memang bahaye...!!! budak kecik ape lah die paham kan tetang bahaye nih...kalau kite tengok pon..kite yang risau lebih...terbayang kalau jadi ape2...haaiihh...

    ReplyDelete
  15. nyawa anak diorang sepuluh kut...
    ishh

    ReplyDelete
  16. yg tepi tngkp tu mmg ramai..terkepit bru tau..huh

    ReplyDelete
  17. bagus entry ni. kena batang idung gak.rayyan tu membuas slalu nk dok tmpt drebar. ayahnya pn kdg2 layan gak anak. rayyan dok atas riba sambil bawa keta, tp bawa pelan2 kt area taman perumahan je laaa...
    iskk..isk...

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com