Sep 6, 2012

Makan-makan : Selera Laman Perdana

 
 
Morning semua... dah bekpes? tu je nak tanya..hehehe.. Alhamdulillah, hari ni aku dah boleh raya kali kedua.. tamat la puasa 6 semalam.. yay!!! ok, bukan nak cerita pasal puasa 6.. nanti ramai kata, "kalau belum ganti puasa, tak boleh puasa 6".. weyhh, sape kata?? memandai je kan..
 
hari ni ada jamuan hari raya kat opis.. aku goreng mee siput je sebab ramai yang bawa makanan lain.. kira macam potluck jugak la kot ni.. jamuan ni, nanti aku citer sebab belum start lagik..hahaha.. ni nak citer pasal satu tempat makan best kat Putrajaya..

Selera Laman Perdana.. dah lama dah wujud, tapi baru minggu lepas aku pegi.. duk lalu lalang je kan.. maka encik Awak baik hati nak bawa aku buka puasa kat sana.. ok, seperti orang jakun pulak.. banyak gerai.. tapi mahap, aku xsempat nak snap gambar.. ada char kuey teow, western, nasi ayam, nasi goreng, tauhu bakar..banyak la.. lupa ada apa lagi..

encik Awak sajes char kuey teow special.. aku pun terai la.. not bad.. sedap!! udang ada 5 ekor.. kira banyak la tu.. harga lak RM5.00 sepinggan.. pastu nafsu makan membuak², aku tambah side order tauhu bakar.. harga RM3.00 satu set.. yummy!!!

tengok tuuuuu.. char kuey teow special dengan tauhu bakar..

ok, tu je gambar yang ada.. sebab dah lapar nengok char kuey teow..korang, try la pegi makan kat sana.. tapi aku tau, ramai dah g sana, aku je yang lambat.. maklum la, versi slow motion.. 
 
eh, lupa lak.. nasi ayam kat sana sangat gojes.. sedap weyh!! ayam pun besar.. berbaloi dengan harga RM6 sepinggan.. mee goreng udang pun sama gojes.. licin aku makan hari tu.. aku pegi kali kedua bawa family aku.. mak aku pun kata sedap dan harga berpatutan..

lokasi Selera Laman Perdana ni di antara pejabat PM dan Jabatan Perdana Menteri.. park je kete kat tepi tu, pastu ikut suka korang nak pilih gerai mana.. nak best, duduk sebelah air terjun .. tapi bukanla air terjun sangat pun.. air terjun buatan je... makan sambil dengar air mengalir sangat ohsem.. tapi aku xsuke, macam semak telinga je.. hahaha..

okbai..
 
jap²..ada sorang blogger ada buat review pasal Selera Laman Perdana.. meh klik SINI.. mekaseh kak kamoo.. =)

notakecik : baru perasan tudung aku ni udah rupa corak ular sawa batik dan skang aku rasa macam ular membelit leher aku!! geli geleman rasa..

13 comments:

  1. lama x mkn char kway teow..rindu plk..hihihi

    ReplyDelete
  2. lamanyeeee x makan char kuey teow..nasi ayam tu mesti my kids suke!

    eerrr wina yg baca pasal tudung tue pun dh rasa lain macam hahahhh!

    ReplyDelete
  3. mee siput? mesti sedap..nak lagi sedap taruk udang...

    ReplyDelete
  4. aiyooo... gambar best2 pulak dah pepagi ni.. sabor jelah kak

    ReplyDelete
  5. sedap plak tgk char kuey teow special tu.

    ReplyDelete
  6. sedapnyaa nampak char kue tiaw itu... selera lama perdana eh? nak kena ingat nama ni...kang kalau pegi putrajaya bolehla singgah ;)

    ReplyDelete
  7. udang nye pon nampak besar2 je kak. :D

    ReplyDelete
  8. fav ni char kuew teow... lm x mkn..

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum mizz...wah !! seronoknya dah habis juga puasa 6...:)

    ReplyDelete
  10. gulp..again meleleh tapi harga dia okay gak ! :D boleh cuba !

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com