Oct 4, 2012

Kamus Bergerak

 
 
Semalam kecoh pasal nuffnang bagi BE banyak.. aku pun check la acct nuff aku, siyesli aku ada 50BE.. paling kelakar, aku dapat BE dari tahun 2008.. ahahaha.. aku start buat blog pun tahun lepas.. pelik.. rupenya memang ada masalah dan hari ni dah kembali normal.. bagus!!
 
pasal kamus bergerak ni..aku bukan maksudkan pasal kamus online ke hape.. eh, tapi aku dulu start bawa kamus pegi sekolah since darjah 2.. bangga seyh!!! ahahaha.. paling bangga bila dapat jawab soklan cikgu dengan betul even refer kamus.. "cendawan dalam bahasa inggeris apa?".. aku la yang jawab..muehehe *riak sikit*
 
ok, tu part kamus yang boleh selak² tu.. ni kamus "manusia".. manusia serba serbi tahu.. kadang² sangat la berguna.. boleh jadi kaunter pertanyaan.. (teringat lak masa praktikal kat PPj dan bertugas kat Icentre) tapi lama kelamaan aku jadi menyampah.. sebab apa?? sebab asek dia je la tau segala benda dalam dunia ni..
 
nak tanya bab jalan, dia tau.. bab gajet, dia tau.. bab masak, dia tau.. bab kete, dia tau.. senang kata, semuanya.. aku ni akan kagum bila dia tau bukan cakap² kosong je, tapi tunjukkan sekali.. macam bukti la.. ni just cakap kosong, bila suruh buat, angkat tangan.. nampak sangat la bukan 100% dia tau segala..
 
kadang² aku rasa "kamus bergerak" ni ada lil bit perasaan riak.. idung tinggi bila bercakap.. whoaaa.. mujur tak jadi macam idung pinocchio.. 
 
bila bercakap, jangan ada perasaan riak..dan jangan ada perasaan terlalu merendah diri.. orang yang dengar ni bukan sekadar tak suke, bahkan meluat.. rasa nak..haiyak..haiyak...pijak tengkuk boley???
 
eh, pasal jiran aku semalam tu kan, pagi ni aku tengok pandai pulak dia parking kat tempat lain, elok je.. macam tu la bagus..


notakecik : Apply cuti 3 hari, terus bos kecoh kata aku nak tunang.. haihhh, mengalahkan mulut murai.. tu pun xtau jadi ke tak cuti tu..

25 comments:

  1. memg kak BE nuffnang semalam ada prob. biasalah ramai kot org cam tu kak.

    ReplyDelete
  2. dia probs sekejap, pastu dah ok balik.. kan seronok kalau kekal begitu?.. heeee

    ReplyDelete
  3. Nuff memang problem smalam. Tetiba jer amount jadi banyak.

    ReplyDelete
  4. ooo..nuff nk bg angpow eh..lanje burger samurai tau..lalalalalalalala
    nnti klu dh tunang tue..update lh pic nye sekali..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum mizz...yer la nuffnang adamasalah sebenarnya...:)

    ReplyDelete
  6. biasala tu ..klu anak dara nk cuti kami mmg kate die nk tunang ...hahhaha kot2 masin mulut bertemu jodoh cepat ..doa kami la tu ..lalalala


    betui2 bab kamus bergerak ...hee menyampah

    ReplyDelete
  7. ramai yg perasan nuff bertambah semalam byk smlm ye.

    ReplyDelete
  8. semalam tu operator Nuff cuti kawen. haha

    ReplyDelete
  9. eerkkk ade kawan² yg panggil saya 'kamus bergerak english' tapi saya tak riak tau..saya menolong aje ngeeeee

    ReplyDelete
  10. erm itu lah.. kalau cuti panjang sikit jer.. semua org sebuk dok bertanya.. nak kawin ker.. tunang ker.

    ReplyDelete
  11. Org mcm tu selalu jumpa.kat mana mesti ada. selalunya i malas layan. dan buat xtau je. aduh. i have 2 at office

    ReplyDelete
  12. oooo..mcm tu yea.. patut la sy dpt BE juga smlm, pastu tgok waktu petang dah xde balik.. mula2 suka juga.. pastu sedih pula..huhuhu..

    ReplyDelete
  13. :)...mula² benci tp lama² menyampah..kita baru nak buka mulut tp dia potong dulu..maklum la dia lebih tahu dari kita..buat bodo je le

    ReplyDelete
  14. Err..aku rajin bukak kamus online DBP tiap2 kali aku tulis entry..mungkin sebab aku dah terbiasa tulis berkias2 kot..

    ReplyDelete
  15. kamus bergerak...? hehehe kawan aina ada jgk mcm tu. Tp alhamdulillah x riak. =) amboi bos akak.. Gosip je tau kata org nk tunang. hehe

    ReplyDelete
  16. akhirnya nuffnang dah kembali sihat..huhu

    ReplyDelete
  17. akak dah lama blogging..BE, gliteratti? ntah apa ke nama benda...tak pernah cek..hari tu ada cek..ada la dua hengget setengah fuhh...

    err kamus bergerak eh? kawan akak ada living GPS! rupa-rupanya living GPS tu refer pada anak dia...katanya kalau nak ke mana-mana si anak akan google map, then esok kalau nak jalan, anaknya akan cakap ikut jalan mana-mana, betul pulak tu jalannya...brilliant kan! hehe.

    ReplyDelete
  18. mesti penat jadi kamus bergerak. nak kena hafal itu ini. hehe :p

    ReplyDelete
  19. untunglah dapat BE byk... :)


    manusia, biasalah...bila dah pndai mmg suka tunjuk pandai...huhu. kadang2 rasa geram juga...
    "tak boleh ke berlagak mcm tatau apa2 n just senyap?"

    kita yg sedar diri kna la selalu tgk dri sendiri takut dlm tak sedar kita pun berperangai cenggitu...kan?


    salam ziarah wa ukhuwah fillah :)

    ReplyDelete
  20. sabar je la kak. org yang bangga serba serbi tahu ni dia tak tau org menyampah kat dia.

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com