Oct 19, 2012

Tolong alert pada kenderaan sendiri

Assalamualaikum wbt..


Sedang aku menaip entry baru ni, hujan turun mencurah².. lebat bak hanggg.. macam mana la hati aku tak berbelah bahagi nak tidur ke buat keje.. kehkehkeh..

ikutkan hati, memang tak nak update..tapi update gak la..

ni aku cuma nak bagi peringatan, untuk diri aku jugak.. kalau drive, make sure kete dalam keadaan baik.. lampu depan boleh menyala, lampu brek.. ye, lampu brek sangat penting.. sebabnya, semalam aku hampir langgar kete depan sebab lampu brek dia seketul pun tak berfungsi.. ya rabbi, terus aku mengucap.. dah la brek mengejut, kot la kete belakang lak hentam aku acane..

pastu, signal tu diharapkan jugak la berfungsi.. pesen orang skang kalau nak masuk simpang KIRI memang main masuk je.. signal dia rosak atau memang kedekut nak pasang signal.. maybe efek kat bateri dia kot.. kite lak yang kena alert dia nak masuk simpang ke tak..

lampu depan lak, tolongla nyalakan kalau waktu hujan lebat cenggini.. pastu bila nak senja.. aku mengaku aku pernah lupa pasang lampu.. terus ketuk kepala sendiri..mujur tak jadi pape..

jadi, tolongla periksa kenderaan masing².. baik motor, kereta, van, lori, bas, teksi etc.. aku tak pasti sama ada memang rosak atau apa.. 
 
so touching bila ada yang kata suke baca entry aku.. agagaga.. *kembang idong*

notakecik : lebat sungguh hujan.. mari kita tidur..

14 comments:

  1. bukan lupa bagi signal.. tapi perasan hebat.. dan perasan orang lain boleh baca niat dia.. nak g kiri atau kanan.. ada kuasa telepati... tapi bila dah belentum salahkan orang lain.. :D

    ReplyDelete
  2. suke baca jugak sbb saya tak pandai nak berkata²...kalau update mesti ade gambar

    kalau awak, xde gambar pun seronok baca :)

    ReplyDelete
  3. diaowang susah nak nyalakan signal sebab kena bayar bil letrik kot kan haha...

    ReplyDelete
  4. yesss yang tak bagi signal mana nak pegi tu yang terbaik... bawak sloww jer, alih2 belok kiri... hampehhhh

    pastu time nak membelok tu, heges2 laa pulak..tehkanan betul pada akak yang brutal ni...

    jom tidor secara berjemaah...cop sorry akak nak tidor tengah... muahahaha

    ReplyDelete
  5. bahaya tu kalau x alert. kak kite kelua lepas sy cuti mid sem eh. bz sangat :(

    ReplyDelete
  6. sakit ati bila ada yang suka suki tukar lampu signal kuning ke merah. menyusahkan org blkg je tau. dh konpius break ke signal??

    ReplyDelete
  7. ok dear ..
    last week x leh masuk blog tina nie .. frust sbb utk yg invite aje
    sib baik niee dah boleh .. sukeeeeeee je ;))

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum mizz...betul tu kenalah prihatin sikit yer x jgn buat x tahu jer...:)

    ReplyDelete
  9. palinggg tak suka bila lampu dia warna putihh..ohh silau sangatt..

    ReplyDelete
  10. ca pon pernh nk langgar kete depan gara2 di brek tibe2 dgn lmpu brek dia x nyala..hui..xsuker

    ReplyDelete
  11. muni penah excident sebab kes2 mcm ni la . . sakit je hati . . muni follow sini :)

    ReplyDelete
  12. nice reminder..betul tu..setuju sgt!

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com