Nov 30, 2012

150 Juta

Assalamualaikum wbt..

Perbualan antara Jejaka dan Gadis di dalam kereta sambil lagu radio berkumandang..
*Untuk kali ke seratus lima puluh juta..bla..bla..bla..*
jejaka : hah, lagu ni la yang i suke.. 
gadis : ye, lagu 150 Juta..Fynn Jamal yang nyanyi.. *dengan riaknya*
jejaka : sape Fynn Jamal tu?
gadis : penyanyi lagu ni la..
berterusan la cakap pasal Fynn Jamal sampai la lagu habis..pastu dj radio kabor yang nyanyi lagu tu Ainan Tasneem.. LOL..
 
eh, apsal Ainan Tasneem lak yang nyanyi.. makk xpuas hati, esoknya gugel.. ok, pencipta dan penyanyi asal adalah Fynn Jamal dan lagu ni dah sepenuhnya dinyanyikan oleh Ainan Tasneem..katanya dibeli dari Fynn Jamal.. aku pun tak hengat.. sedak betei..apsal aku baru nak in dengan lagu ni?? lambat la ko tina!!
 Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“Saya mungkin baran tak kira masa”
“Tapi saya tahan kalau yang salah saya”
“Saya mungkin saja keras kepala”
“Tapi saya manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2010/10/lirik-lagu-150-juta-fyn-jamal.html#ixzz2DfROcTiN
Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“Saya mungkin baran tak kira masa”
“Tapi saya tahan kalau yang salah saya”
“Saya mungkin saja keras kepala”
“Tapi saya manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2010/10/lirik-lagu-150-juta-fyn-jamal.html#ixzz2DfROcTiN

150 Juta – Fynn Jamal

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu


“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”

Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”
Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua
 
 
ok..dah habis nyanyi..meh sambung keje..


notakecik : esok is keje..i is pasrah

47 comments:

  1. x pnh dgr lagi lagu ni.. best ye?

    ReplyDelete
  2. errrr dua² nama tu tak kenal & lagu pun x pernah dgr...best ek??

    ReplyDelete
  3. akak lagu dia sedap kan dan kak Fyn Jamal tu mempunyai anak yang sangat cumel..Juna....cumel giler !!!!

    ReplyDelete
  4. kokpin.. i like..

    akak,eka mmg minat habis kak fynn jamal ni..hari2 belek fb dia instagram dia..akak ni mmg best best..
    dia penah masuk keynote astro dulu...

    ReplyDelete
  5. ni 1st time dgr tajuk lagu ni....nama fynn jamal 2 br ni dgr...ingt penyanyi lama..

    ReplyDelete
  6. sape tu ...lagu pe tu .. hmmm aku mmg tak layan lagu ..klu dgr sekadar dgr nk maik tau tu lambat lagi lah

    ReplyDelete
  7. alamak kenape mcm xpernah prasan lagu ni !!..

    ReplyDelete
  8. at first sy dengar ainan nyanyi mcm x best je. mendatar. haha

    ReplyDelete
  9. akk x pernah lak dgr lagu nie
    hurmmmmmmmmmmm ;)

    ReplyDelete
  10. lagu ni memg best,,tapi nape pulak ainan tasneem bwk lagu ni? xsuke xsuke xsuke,hahah

    ReplyDelete
  11. Sama juga. Tak pernah dgr pung.

    ReplyDelete
  12. ade eh lagu ni??cam xpenoh dgr jer...

    ReplyDelete
  13. owh.. pencipta lagu tu fyn jamal ye... nak terjah blog dia kejap la

    ReplyDelete
  14. x sure penah dengar ke tak hehe..yela sekarang ni..kenal lagu tak kenal retis nyee

    ReplyDelete
  15. lagu ni dah lama kan.. tp dgr masa fyn jamal nyanyi dulu.. skrg ni ainan tasneem pulak?? aish..

    ReplyDelete
  16. lagu ni memang best..masa mula2 dengar dulu, rasa pelik jugak, "fynn jamal ni nyanyi ke membebel?" :P

    tapi bila dgr 2-3 kali, baru dapat rasa yg lagu ni tangkap halwa telinga..

    ReplyDelete
  17. suka dah dengan lagu ni !

    saya kenal sayang saya. ^^

    ReplyDelete
  18. 150 juta ni sgt mengada ngada. eeee. haha

    ReplyDelete
  19. tp nampak macam org lebih suka pada fynn jamal je.maybe sbb dia penggubah lagu ni kot. :O

    ReplyDelete
  20. dah lama kan lagu ni? x silap 5-6 tahun lepas?

    ReplyDelete
  21. @Mila Ahmad : btl..sgt sedap.. n juna sgt chumel!!

    ReplyDelete
  22. @Cik Eka : tau xpe n akak kaki like gmbr dia.. hahaha

    ReplyDelete
  23. @fiza : akak dgr radio suria, cnfrm akak dgr nt..

    ReplyDelete
  24. @mia izzati : tu la psl.. memula dgr pun xknl sape nyanyi

    ReplyDelete
  25. @aku HaniAsyira : yup, dh lama..tp akka bru la berkenan..haha

    ReplyDelete
  26. @Namee Roslan : yup, org lbh suke fynn jamal nyanyi

    ReplyDelete
  27. @the malay male : biasala, klu dh suke, sanggup beli..

    ReplyDelete
  28. @Jna marcello : yup, dh lama.. tp sy yg inn lambat..

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum mizz....x pernah dengar la tapi dengar la nanti...;)

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com