Nov 16, 2012

Bercuti apa adanya | Cameron Highland

Assalamualaikum wbt..

Hari ni baru memulakan tugas.. esok pun kije lagi weyhh.. lama aku terperap kat umah, kuar² dah jadi ikan pekasam ni hah...

mula cuti sekolah hari tu, mula jugak la aku ke CH.. ni adalah percutian kedua aku ke CH.. aku sendiri tak tau ngape beliau dan rakan beliau boleh plan bercuti ke tanah tinggi di kala musim hujan ni.. dengan jammed tak ketahuan hala, tepuk dahi je la..mujur pergi 2hari je.. kalau berlama², mau meroyan teman..
 
sampai je sana, check in hotel.. malam pegi pasar malam.. hey, aku kuar kul 6, sampai pasar malam Brinchang kul 7.30.. sila bayangkan 1jam setengah tersekat kat jammed.. padahal duduk kat Equatorial je pun, mana la jauh.. 

sebelum g pasar malam aku dah ghairah nak beli macam² tapi sampai sana semua terkubur.. aku cuma beli stoberi cekelat sebatang dgn jagung kukus.. xsempat snap gambar, telah habis dibedal oleh aku..

masa check out tu, hujan juaaaaa... nak pegi ladang teh Boh kat Sg. Palas pun tak jadi.. sudahnya masuk taman Rama-rama yang pada aku sesuai untuk kanak² 6tahun ke bawah.. gambar pun tade uols.. ko, dengan hujan gitu sempat pulak kan aku nak kuarkan enpon ni..sayanggggg

kendian, ke ladang stoberi memetik hasil yang nan hadoo.. aku bukan peminat stoberi punnn.. petik jugak la sebab dah ada orang bayarkan.. petik laju² maka ini hasilnya..
opss, terlebih sudahhh.. laju sangat petik².. aku makan sikit, yang lain kawan beliau yang makan.. kalau bagi durian, aku laju la makan..

pastu masa nak turun ke Tapah, singgah kat Bharat Tea, CH.. pun tak ada gambar.. minum² je pun kat situ.. aku ni lak pesen tak suke bersesak.. so, semuanya ku rasakan hambar!!!

last sekali, singgah jua kat ladang Teh Boh yang kat Tanah Rata tu.. pegi jugakkk.. 
 eh, tetibe ada lak gambar beliau.. aku nak pitam mendaki ke puncak sini tahuk!!! beliau boleh berlari² naik ibarat berlari di tepian pantai..







aku tak tau macam mana pemetik daun teh ni leh keje naik turun bukit ni.. luas woooo.. gaji agak² brape ye?? kalau lumayan, nak apply gak.. kehkehkeh.. 

apa pun, kat Sungei Palas tu lagi cantik view dia.. sangat cantik..

maka, tamat la sudah cuti² Mesia aku pada tahun ini.. Trip ke Sabah pula bakal menyusul bulan 1 nanti tapi sedang berkira² nak pergi atau tak.. ada perkara lain perlu aku uruskan pada tahun depan.. moga dipermudahkan, insyaAllah..

notakecik : lama sangat cuti, maka aku tak tau nak buat keje yang mana satu..

30 comments:

  1. x pernah sampai sana lagi huhu....
    nak strawberi tu sikit..

    ReplyDelete
  2. hoohohoho..dya baru nk honeymoon next week..hrp2 x ujan lh kn..x sabar nk pi CH..^^

    ReplyDelete
  3. cuti2 gini memg bercinta lah g sane dgn jammed =)

    ReplyDelete
  4. time cuti sekolah memang brcinta dgn jem.. mana2 tempat yang 5 minit pun jadi 1 jam..

    akak kerja, lengang je jalan..suka!!! he he he

    ReplyDelete
  5. cantik pemandangan.
    kalu gi taim ujan memang spoil laaa... akak penah gi taim ujan gak, abis semua plan nk berbbq....

    ReplyDelete
  6. lame xberlari2 ke sana..hihi.. kalo g nnt maun sempotttt nih..

    ReplyDelete
  7. aku dah serik pi time peakhour .... gile ko jem sejak die buat jalan sehala tu .... serik dah 11 bulan tak pi...tahun2 lepas setahun 3-4 kali p ...

    ReplyDelete
  8. mg menyeksakan kalau g time cuti sekolah..rs penat dgn kesesakan manusia..kalau weekend pon sesak apatah lg cuti sekolah...

    Suka g sini psl udaranya nyaman sgt..:-)

    ReplyDelete
  9. kAK, jom g cuti same2 nak. kite double date sekali bf hahahaha
    nape ngn tiket akk? tu la tengok dorang g rase jeles sangat

    ReplyDelete
  10. dh lama x b'cuti ke CH..best nya :)

    ReplyDelete
  11. aaaaah nak pegi CH lagik dan lagik!

    tapi mmg betul..janganlah pegi CH time cuti sekolah uhuhuuu

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum mizz...memang seronok kalau dpt bercutikan...:)

    ReplyDelete
  13. Kalo tak suka stoberi, mintak la skit. Akak suka.. Hehe.

    ReplyDelete
  14. kite ajak akram pergi tapi tak pergi2. sedih ! :(


    last pergi tahun 2001 kot. hahaha. bapak lame kan.

    ReplyDelete
  15. wah bercuti ke camorn rupanya.. kemain lagi sejukk2kan diri kat sane.. lame jugak dah tak g sane

    ReplyDelete
  16. tetiba rasa tringin plak nak pegi cameron..

    tapi kena tggu musim panas la..
    musim hujan ni takut nak g

    ReplyDelete
  17. lamanya tak pergi cameron ni..hi MizzTina..

    ReplyDelete
  18. lawanya tmpat 2...manis strawbery kat sna??kat sabah ni strawberynya masam,, =.=

    ReplyDelete
  19. besttttttttttttttttt wlaupun tgk gambar je terasa Na kesejukkan kedamaian dan ketengan kat sne fuhh~!

    ReplyDelete
  20. ok lah dik ..
    sana sure sejuk .. sbb ujan ..
    tapi di pekan nie dah 2-3 hari x ujan huhuh

    ReplyDelete
  21. wah...gila best... saya tak pernah lagi sampai kat CH ni.. teringin sangat..

    ReplyDelete
  22. aritu ade plan nak g sane gak. pastu x jadi. alahai, xde jodohla kita ni. kalau x, dapat jumpe kan. haha =P

    ReplyDelete
  23. hadoiii....sedapnya strawberry tu...huhuhuh

    ReplyDelete
  24. hana xjemu2 p CH.. suasana tenang. kalaulah dapat buat rumah kat CH.huhu

    ReplyDelete
  25. bahaya nak pi cameron ikut gua musang saya plan nak pi 28 ni apa pendapat kawan kawan

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com