Nov 9, 2012

Pemergian

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah, Jumaat menjengah kembali.. masih segar bernafas dan masih diberi kesihatan yang memuaskan.. tiba sekali lagi Jumaat, kali ni berbeza tahun, tanggal 9 November 2012..

Hari ni, bersamaan 9 November 2012, genap 5 tahun pemergian Abah tercinta.. di petang Jumaat Abah menghembuskan nafas yang terakhir setelah melalui detik yang amat sakit dihujung nafasnya..
 
Dan semalam, pemergian bonda tercinta PinkyMomma.. terkesan sangat dengan berita yang aku dengar.. takziah buat kak Diya sekeluarga.. "kak Diya, banyakkan bersabar ye..."
 
Isnin lepas pula berita pemergian sepupu Mak long.. punca kematian adalah yang sama dengan pemergian bonda kak Diya, barah payudara..

bila banyak dengar berita kematian, terasa masa tu kian dekat dengan aku.. 
firman Allah dalam surah Al-Munafikun ayat 11:
"Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang apabila sampai ajalnya"

 mari sedekahkan al-Fatihah buat semua saudara kite yang telah menemui penciptanya.. Al-Fatihah..

notakecik : Rindu abah.. :'(

34 comments:

  1. alfatihah utk abak MK.
    akak pun buat entry ttg pinki momma..

    ReplyDelete
  2. Al Fatihah buat arwah abak akak dan arwah mak kak Nad.

    ReplyDelete
  3. alfatihah...dari Allah kita datang...kepada Allah kita kembali...akak dah 7 tahun yatim tanpa arwah ayah...huwaaa

    ReplyDelete
  4. saabr ye dik
    semoga roh mereka semua dirahmati allah .. aminnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  5. Salam takziah buat mereka, semoga redha dengan pemergian ahli keluarga tercinta

    ReplyDelete
  6. mudahan mereka ditempatkan disamping org beriman .... aku pun rindu mak aku dik

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum mizz...al-fatihah buat arwah abah mizz n semua arwah2...:(

    ReplyDelete
  8. alfatihah,,semoga ditempatkan d tempat2 org beriman,,amin

    ReplyDelete
  9. alfatihah.. moga roh mereka aman di sana.. aminn

    ReplyDelete
  10. sedekhkn la surh pendek2 setiap hari

    ReplyDelete
  11. takziah buat arwah ayah akak & ibu kak diya

    ReplyDelete
  12. al-fatihah untuk abah tina and mak kak dhiya. sedih nya bila orang yang paling kita sayang pergi :(

    ReplyDelete
  13. al-fatihah.. mati tu pasti cuma kita je tak tahu kan..

    ReplyDelete

  14. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  15. takziah kak.. kuatkan hati, banyak2 doa untuk arwah..

    ReplyDelete
  16. al-fatihah buat mereka2 yg telah pergi..moga roh mereka sentiasa dicucuri rahmat Allah selalu..amin

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com