Nov 20, 2012

Ringkas dan sederhana itu tuntutan

Assalamualaikum wbt...

 Hari ni aku tak tau ngape mood aku ke laut.. emo tak tentu pasal.. sakit kepala bagai nak pecah.. apesal tah.. sebab cuaca mendung jap, panas jap..tak menentu.. ada kaitan ke?? pape je la..

Malam tadi sesambil makan nasi goreng tak berapa nak sedap, aku duk nengok FB.. ada la sape tah share pasal majlis perkahwinan paling ringkas.. siyes, ringkas sangat.. terharu lak aku baca.. bukan sebab sedih tengok keringkasan majlis tu, tapi terharu sebab dalam zaman skang ni, masih ada yang nak buat majlis sederhana..

Jap, aku letak gambar dulu ye..
Sesape ada pernah nampak ni kat FB?? 
aku share dari facebook Aji Yusop yang katanya dia pun kreditkan kepada facebook    Pelawak Tulang *saya pinjam gambar, ni marah tak?*

Majlis Walimatulurus yang tiada pelamin, hiasan bilik cantik, meja makan beradab, lauk pauk istimewa pengantin.. sederhana mungkin majlis tu.. tu menurut keterangan dalam ganbar..

bila baca dan tengok gambar, aku nak pulak buat majlis macam ni.. kan yang wajibnya akad nikah.. hurmmm, kalau la boleh

Adeh, tetibe aku blank nak tuleh apa lagi.. pape pun, gambar tu sangat sweet...

notakecik : lemau saya sudah berada di tahap zon merah.. awas!!!

16 comments:

  1. elok lah klu makin ramai yang nak buat sederhana macam ini. Tapi Jgn cakap je lebih... hehe

    ReplyDelete
  2. @the malay male : hehe..sbb tu sy ckp, "klu la blh buat mcm ni"..

    ReplyDelete
  3. jarang dh org buat smple mcm ni.. sbb rmai lg yg berlmba2 nk buat semeriah mungkin kn hihi

    ReplyDelete
  4. bersederhana la kita...thanks tlg ingatkan

    ReplyDelete
  5. dulu ingt nk buat mcm nie tapi abah tak bagi :(

    ReplyDelete
  6. nampak gak kat fb,,
    simple je kn,,lg sweet cmni=) nk jugak

    ReplyDelete
  7. tp ...klu la aku ... ni pendpt aku
    jd perkahwinan sebagai kenangan paling indah

    tak salah kot klu berhabis berpada2 la... jgn nk grand sesgt ...sekadar ade pelamin bajet, lauk pauk simple... lauk kenduri je aku dulu .. katil pengantin cadar semua sendirik ...

    tah la klu terlampau simple cam tu cam kawen sbb dah berisi je ... jeng jeng ....

    ni bkn aku kate sesape ni pendpt aku ....

    ReplyDelete
  8. alaaa... nk jugak tgk MK kawen ada melamin bagai...bukan la xleh simple mcm ni tp tak lah grand giler ngalah retis pulak. at least ada la kenangan nk tunjuk kat anak nnt. kawen buat tiap2 taun pun. eehh tp mungkin gak pengantin tu nk buat fotoshut kt studio ke... sapa tau kannnn

    ReplyDelete
  9. kalau tina nk tau, wina pun akad nikah je..x merasa naik pelamin uhuhuuu...

    xpe, yang penting yg wajib kan? :)

    ReplyDelete
  10. jimat duit ^^ belanja selepas kawen yg perlu difikirkan..

    ReplyDelete
  11. yup..bia tiada ape2 tp kekal selama nya dan tiada hutang piutang lepas berkhawen kan?

    ReplyDelete
  12. x sangka ada lagi yg still buat majlis sesimple tu. betul juga..yang wajib akad nikah tu..

    ReplyDelete
  13. Yg ringkas dan sederhana tu lebih menarik dan berkat..:-)

    ReplyDelete
  14. kalau itu yang dia mampu, apa salahnya.. sila jangan berhutang untuk beli hantaran kahwin yang kaw2 hanya untuk membuatkan orang yang tengok tu terpegun...wow hantaran dia beg channel u!!!!...wow..

    tak payah lerrrr.... yang penting yayayaaaa aku dah nikah!! sebab duit akan byk digunakan selepai kahwin..

    pesanan ikhlas dari makcik yang penah guna kad kredit untuk beli hadiah hantaran...muehehehee....

    ReplyDelete
  15. sememangnya, boleh je kan kalau nak simple sesimple yang mungkin..tapi tu lah, napsu tu ada je...

    ReplyDelete
  16. atas orang jugak. janji akad nikah tu penting. ada bajet lebih tpi tak nak ada pelamin bagai tu terpulang la.

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com