Dec 31, 2012

Entry terakhir | Pakcik dalam bas

Assalamualaikum wbt...

Tajuk nak gempak aje kannn...miahahaha

Entry terakhir sebelum tahun 2013 menjengah..

Aku baru balik dari kampung, so memang tak ada la kan entry aku 2 3 hari ni..

Sekian lama xnaik bas, tadi aku naik bas.. dalam bas cam biasa la penuh.. dan ada seorang pakcik ni bukan main emo dia cerita pasal isu semasa.. dah rupa kaki gosip..

Dalam banyak2 yang aku dengar, satu aku teringat sampai skang.. "bukan main jabatan agama tangkap orang tak puasa, main judi..tapi lelaki yang bertindik telinga, hidung dan segala tempat tak ada pulak diorg nak tangkap. Lelaki yang bertindik ni diharamkan untuk jadi wali, solat tak sah..bla..bla.."

Sebenarnya aku sendiri tak pasti tang xboleh jadi wali dan solat tak sah tu..aku cuma petik dari kata2 pakcik tadi.. dan kalau nak tau, pakcik ni bekas pelakon RTM cuma aku tak kenal siapa..

Cara dia cerita, dia kecewa dengan perangai dan tingkah laku anak2 zaman skang.. tapi betul gak, aku tengok ramai lelaki dengan megahnya tunjuk subang diorng.. tak kisahla sama ada kat telinga, hidung, lidah bagai tu.. tindik betul2 ye, bukan yang jenis tampal tu..

Kalau ikutkan, banyak lagi dia cerita.. pasal manusia yang terlalu mengejar kebendaan.. artis zaman skang.. politik.. senak gak la perut aku ni.. *apa kaitannya*

Okla, apa pun..semoga tahun baru ni sama2 la kita berubah ke arah yang lebih baik.. bukan tahun baru je, kalau boleh tiap2 hari ada azam dan semangat yang sama macam azam tahun baru... selamat datang 2013!!!

Sekian...

Notakecik : penat..letih..sakit kepala..

Published with Blogger-droid v2.0.9

6 comments:

  1. geli tgk tindik2 ni.. moga2 mereka berubah kan

    ReplyDelete
  2. hepi niu yeah!
    amboi naik bas..balik kg ke?? huhu

    ReplyDelete
  3. hehehe.itulah.. anak2 muda zaman sekarang ni dah makin advance..kadang2 sy pun pelik.. apa2pun, selamat tahun baru awak :)

    ReplyDelete
  4. bukan lelaki je kak. pompuan pon ramai je bertindik2 kat hidung lidah. hmm.

    ReplyDelete
  5. heheh penah gak alami pakcik yg kaki gosip cm akk cite ni, tp isu yg dikuokan lagi teruk tau,, die ckp ank pompan ni mmbazir kite hantar blaja tggi2, nnt kawen kite xdapat apa,, sedih bile pakcik tu ckp cmtu, cetek betul pemikiran dia

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com