Dec 26, 2012

Jom buat amal jariah | Sumbangan untuk Anak Yatim

Assalamualaikum wbt...

terpanggil untuk memanjangkan entry dari kawan² blogger.. nak ajak korang semua buat amal jariah..

beberapa blogger akan mengadakan lawatan ke rumah anak yatim pada 24 FEBRUARI 2013.. dah ada pun para sukarelawan yang akan turut serta.. dalam pada itu, sumbangan dari korang juga diperlukan.. tak kisahla berapa pun nilainya, yang penting SEIKHLAS HATI.. 
 
ni rumah anak yatim yang bakal dikunjungi oleh para blogger.. RUMAH AMAL KASIH BESTARI


 comel² je diorg ni...





 dah tengok kan keadaan rumah tu? korang tak kesian ke? 

aku pernah ada pengalaman pegi rumah anak yatim macam ni.. bila pertama kali tengok keadaan diorg, jatuh rasa simpati..tapi diorg happy.. jadi, kite yang serba senang ni walau tak la senang mana, hulur la sikit.. RM 1 pun jadi la.. tapi tu la, tiada paksaan.. 

bagi yang nak menghulurkan sumbangan tu, boleh rujuk gambar di bawah.. 

Firman Allah SWT :
Sesungguhnya orang-orang yang bersedekah baik laki-laki maupun perempuan dan meminjamkan kepada Allah pinjaman yang baik, niscaya akan dilipat gandakan (pembayarannya) kepada mereka; dan bagi mereka pahala yang banyak. ( Al-Hadid:18)


 notakecik : hilang satu nikmat hari ni.. :(

26 comments:

  1. Assalamualaikum awak. kesiankan tengok diorang.. alhamdullilah sumbangan sekarang semakin memberangsangkan. semoga ada yang sudi membantu lagi :)

    ReplyDelete
  2. tq tina sbb panjangkan emel ni.

    ReplyDelete
  3. kesiankan tengok anak2 yatim..moga dimurahkan rezeki selalu utk anak2 yatim..

    ReplyDelete
  4. kesian..jom kita ramai2 sumbangkan apa yg ada... ;)

    ReplyDelete
  5. aktiviti yang bermanfaat.. kan best klu sy pon dapat pergi wuwuw

    ReplyDelete
  6. @Sheila Salim : w'salam... mmg kesian..

    btl? alhamdulillah.. moga semakin bertambah..

    ReplyDelete
  7. @BERT : xpe.. sumbangan pun boleh mewakilkan kamu..

    ReplyDelete
  8. akak join skali ke aktiviti ni ? kalau dekat, kite join sekaki. -_-

    ReplyDelete
  9. sama-sama kita membantu mereka mana2 yang mampu :)

    ReplyDelete
  10. insyaALLAH akak slh seorang yg akan terlibat

    ReplyDelete
  11. ni kali ke-2 baca enrti ttg rumah anak yatim ni..harus kena menderma :)

    ReplyDelete
  12. Oo..rumah amal ni dah dekat dgn kawasan rumah akak di kg melayu subang tu.

    Taknak panjangkan lawatan terus jenguk soleh ke? Hehe..gurau je..

    Adik ada tanya kan SNE produk itu semua dik. Tiada had umur..had keadaan. Had penyakit..utk semua masalah..termasuk lah kulit. Sebab pduk ni memulihkan sel2..bila2 sel sihay barulah semuanya sihat. Pemakanan terbaik dan selamat dr kimia dik..jadi tiada keraguan risaukan buah pinggang jika ambil selama hidup adik.

    ReplyDelete
  13. ada terbaca diblog boni..

    jom jom..bayaran Allah tinggi untuk sedekah yang kite keluarkan ;)

    ReplyDelete
  14. same2 beroleh manfaat..dan saling tolong menolong..insyaallah..:)

    ReplyDelete
  15. @ct kektus : insyaAllah akak join.. tu la.. awk dtg la sini..

    ReplyDelete
  16. @Nora Shahaira : hehe..klu ada kelapangan wktu, insyaAllah blh kak..


    ok kak..nt klu sy berhajat nk beli, sy roger akak..

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com