Jan 4, 2013

Hujan

Assalamualaikum wbt..


Sedang aku menaip ni..Hujan turun mencurah² ke ladang gandum ke bumi.. sangat lebat.. orang kata, waktu hujan macam ni, banyakkan berdoa.. 


Nabi SAW bersabda "Berdoalah pada waktu mustajab doa iaitu sewaktu pasukan tentera
bertempur, sewaktu mendirikan solat dan ketika hujan turun"  Hadis riwayat Abu Dawud




Hari Jumaat pertama di tahun 2013...disertakan dengan hujan...angin...guruh....

 
 Allahumma soi yiban naa fi'a


Maksudnya : Ya Allah, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat. (HR Bukhari).
Dalam riwayat Ibnu Majah, Nabi saw. mengucapkannya sebanyak dua atau tiga kali. 




tibe² teringat lak masa zaman kecik² dulu..zaman sekolah... aku cukup suka kalau waktu balik sekolah tu hujan lebat.. tiada istilah berteduh.. aku dan geng redah.. siyes best!!! siap cuci kasut lagi.. miahahaha.. ok, sangat rindu waktu tu.. 
 
 
Sejuk wooooo....
notakecik : berharap agar Allah swt dengar dan makbulkan doa saya.. insyaAllah..aminnn

13 comments:

  1. kt sini pun hujan lebat......huhuhu..mcm mana nk balikkkk??

    ReplyDelete
  2. Bangi hujan erk. Habislah baju basah.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum tina, thanks for sharing this. sheila pun teringat zaman kecik dulu. pastu siap bukak kain sekolah dgn kasut sekolah. jalan kaki sampai rumah dalam hujan huhu

    ReplyDelete
  4. betul tu, bukan cuci kasut je, cuci sekali baju dengan satu badan habis basah..agagagga :P

    ReplyDelete
  5. insyaAllah... amin!!! tapi zaman budak2 mmg suka sgt mandi hujan.

    ReplyDelete
  6. kt penang mendung jer dik...:-)

    ReplyDelete
  7. Ameen moga Allah makbulkan doa kita tatkala bermohon tatkala hujan membasahi bumi.. In Shaa Allah :)

    ReplyDelete
  8. Jem gile smlm lps ujn lebat. Sakit kepale. Huhu

    ReplyDelete
  9. sekarang musim hujan...ujan aje takpe..kena ngan kilat..err takot..rasa nak nyorok..

    ReplyDelete
  10. hujan sangat lebat smpai tanah pun runtuh kak huhu

    ReplyDelete
  11. hahaha
    sama la
    time hujan waktu balik sekolah memang best ohhh

    ReplyDelete
  12. waktu kat asrama, kalau hujan lebat, siap p ampai blok belakang sekali (sebab tak ada lelaki) untuk main hujan. seronoknya zaman sekolah kan kak . :D

    ReplyDelete
  13. hujan itu nikmat !!! :D syukurrr . tapi kalau hujan selalu orang merungut gak. hehe

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com