Jan 29, 2013

Keladi Selatah | Pelik

Assalamualaikum wbt..

susulan entry aku pasal jualan kerepek tadi..aku ada cakap pasal kerepek keladi selatah kan.. ingat tak?? ingat tak?? kalau tak hengat, pegi baca semula.. paksaan nih!!! wakakaka..


si mek Cik Eka kata tak pernah dengar.. meh mak nak share sikit.. orang kat Johor sebut keladi selatah.. tapi masa aku beli kerepek tu, tuleh keladi Sarawak.. jap tepek gambo..

 
sumber gambar : Google

 
rupe lebih kurang je macam keladi.. tapi saiz dia kecik sikit.. kaler dia macam apa yang korang nampak tu la.. sedikit bervulu.. hehehehe.. sedap direbus.. memang superb.. rasa manis² gitew.. 

tapiiiiiiiiiiiiiiii, kalau buat kerepek lagi superb..nah amik ni
yay, inilah dia kerepek keladi selatah.. ni sekali hadap boleh habis.. agaga.. orang kampung memang makan yang pelik², so jangan pelik..

superb giler.. rangup kalau korang simpan dalam bekas kedap udara.. LOL.. saiz kecik kan.. kalau kerepek keladi biasa tu, sape tak pandai makan, memang akan rasa mereyam mulut.. yang ni tidak ye.. keladi selatah susah nak cari dan harganya agak mahal sikit.. arwah atuk aku dulu buatkan kerepek ni khas untuk aku, skang mak aku lak yang buatkan.. wikiwiki..


ni kuih cakar ayam.. tapi bukan ayam yang buat.. dibuat daripada keledek.. sedap!!! tapi manis pulekkk.. spoil la.. tapi tetap sedap.. *dasar nafsu buaya!!!*

okla, tu je.. banyak pulak cakap aku hari ni.. wakakaka..


notakecik : mood kejeeeee..kemari kau!!

33 comments:

  1. cakar ayam tu memang Ros suka sangat.
    eh, dah petang ni, mood keja tak datang lagi ke?.. hihi

    ReplyDelete
  2. kalau tak kena cara wat keladi tu gatal tau..tapi rasa memang sedap tu..

    ReplyDelete
  3. aku pun suka kudapan gini... tak penah nk dpt benti ..asek ngap dan ngap

    ReplyDelete
  4. kalo bnda2 mcm ni ssh nak benti.baik jgn start..hahaha

    ReplyDelete
  5. wuah baru krole tau rupe kueh cakar ayam...em...nmpk sdap r wak~

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn nmpk je sedap, rs dia lg sedap..hahaha

      Delete
  6. Assalamualaikum cakar ayam tu manis kan? suka bangat kerepek mepek. ehh merepek je sheila. hahahaha sheila dah masukkan tina dalam bloglist! hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.. yup, manis sgt.. hahaha, setat merepek pulak..

      mekasih!!

      Delete
  7. kerepek merepek nampak... nak order!!!

    ReplyDelete
  8. teringin nak rasa cakar ayam tu . jakun gila kan x pernah makan haha

    ReplyDelete
  9. ada tak kerepek yang warna merah ke purple tah. dia macam ubi kot. tp taktau tu kerepek ubi apa. ha sedap gila tuu. pernah rasa sekali teringat sampai bila2. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh, tu kerepek keledek.. kaler pepel.. mmg sedap, manis rsnya

      Delete
  10. takpenah jugak dgr nama keladi selatah ni, haha!
    ksiannnn =p

    cakar ayam tu takleh makan banyak banyak
    manisssssss
    lagi 1 nnt tulisan tak cantek, wakaka! =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xla kesian sgt..


      mmg pun, kang xpasal² kena kencing manisss
      eh, yeke..pttla tulisan sy xcantik.. wakakaka

      Delete
  11. kite panggil keladi sarawak ! :D


    kalau buat kerepek memang enak sekali kak. sekali jalan je habis. haha

    ReplyDelete
  12. yg 2nd tuh my feveret..sedapnyeeee..

    ReplyDelete
  13. Tak pernah makan kepek keladi tu. Nak sket ☺☺

    ReplyDelete
  14. ubi keledek.. ubi kayu.. biasa dgr.. selatah ni nampk penuh rakus bagai nk meratah.. :P

    ReplyDelete
  15. pestaim tgok rope keladi selatah. Ahkak, i is mengidam. Aiyokkk

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com