Thursday, January 10, 2013

Salon Best | Muslimah

Assalamualaikum wbt...

ok, semalam aku kabor nak bagitau salon best kan..so hari ni aku nak share sebab kebanyakan pembaca setia blog aku pun muslimah dan tinggal kat area Bangi, Serdang, Kajang, Putrajaya, dan kawasan yang sewaktu dengannya...

aku jenis yang memilih sikit bab² kerat rambut ni.. kena cari salon yang agak eksklusif tapi harga berbaloi.. bukan kerek, tapi bila salon yang eksklusif ni, mesti hairstylist dia dah mahir, betul x? sebab aku pernah pegi spa yang ada perkhidmatan potong rambut, memang hampeh 250% tahuk.. 

nama salon ni, Jazeerat El Rahah - Professional Hair Salon for Muslimah.. see, bila dah tertulis muslimah, mestila pempuan je kan.. aku lebih prefer salon yang ada privasi khas untuk pempuan ni.. tak la susah hati nak buka tudung kan.. 

aku baru je pegi kelmarin.. sebelum ni cut and wash je, dan kelmarin buat...buat...trim sikit rambut aku bagi kemas dan ada la buat sesuatu..

salon ni ada 2 cawangan, satu kat Skudai, satu lagi kat Bangi.. area Seri Bangi, sebaris dengan MFC.. 

aku share sikit ye..
IPT STUDENTS => Get 20% discount every TUESDAY
 HAPPY BIRTHDAY => Claim your birthday gift worth 20% discount!!! Exclusive for members! 
HAIR CUT => 15% OFF for Hair Cut on Tuesday & Wednesday 
SENIOR CITIZEN => Get 15% OFF for Senior Citizen 
sumber : El-Rahah 
  
ok, nak datang kena buat appoinment ye.. kat peta tu ada no fon dia..call dan buat temujanji.. harga pun berpatutan.. better datang pada hari yang ada potongan tu.. tutup hari Isnin.. boleh gak buka blog dia.. 
=> EL-RAHAH 

salon ni syiok tau.. mostly dia guna shampoo ini 





btw, aku ni bukan diupah untuk promot tau..aku cuma nak share je dengan korang.. kang kata aku dibayar pulak.. mihmihmih..



notakecik : mari sambung buat keje WALAUPUN tak ada mood

24 comments:

  1. kebetulan pulak esok nak pegi bangi..boleh buat rambut jap..lalalala~ :p

    ReplyDelete
  2. @Encik H : hahaha..dan² nk dtg bangi.. silakan²..

    ReplyDelete
  3. nk pi terjah kt skudai lh cm nih..

    ReplyDelete
  4. sila bitau berapakah harganya...terima kasih

    ReplyDelete
  5. kalau muslimah je, yg kami2 ni x le arr pegi ea dak..woi aku dah beli dah mag tu..tu aku petik nama beliau..hahahah

    ReplyDelete
  6. @fazrulnoor : ko crila salon lain.. hehehe..

    bagus².. hahahaha

    ReplyDelete
  7. Akak rasa akak tau sebab selalu gak datang bangi rumah adik ngan abang ipar..cuma tak mungkin la nak gunting rambut nak ke bangi kan, hehe

    ReplyDelete
  8. tu lah memang payah nak jumpa salon for muslimah, btw hw bout the price. ok?? service cun tak??

    ReplyDelete
  9. kalau saya nak pergi boleh tak?? hehehehe

    ReplyDelete
  10. xpernah lg la potong rmbut kat salon. biasanya sggup balik kmpung suh mak potongkan je..hehe..

    ReplyDelete
  11. mesti kelihatan lebih anggun dan bergaya kan lepas ni. hehehee :D

    ReplyDelete
  12. akak salu wash and cut bape harganya? huhuhu

    ReplyDelete
  13. namee dah lama tak treatment rambut ! hehe. nnti nk try lah gi sana ! :D . betul cakap tina, kalau nkptg rmbut jangan main ptg je kat salon mne2...nnti rmbut rosak lamaaa.

    ReplyDelete
  14. hehe..seb bek aku laki,boleh men potong mne2 je

    ReplyDelete
  15. senanglah kalau muslimah macam ni kan.. baru syok.

    ReplyDelete
  16. bukan senang nak carik salon muslimah ni.

    ReplyDelete
  17. Salam semua,

    Saya mengusahakan salun muslimah, perkhidmatan kecantikan dari hujung rambut ke hujung kaki dgn harga berpatutan di LOT 370A, JALAN LAKSAMANA, KG.LAKSAMANA, 68100 BATU CAVES, SELANGOR.

    Untuk senarai perkhidmatan dan harga, lawati

    http://emmeriszshop.lot.my

    HUBUNGI SAYA UNTUK TEMUJANJI:- 019-2277492 (PN IZZA)

    ReplyDelete
  18. jazeerat el rahah satu2nya tempat gunting rambut yg paling x pandai guntibg rambut. Jahannam rambut saya. Pelajar baru bljr gunting rambut. Rambut mrk sendiri x secantik iklan.

    ReplyDelete
  19. Terima kasih atas info..dok carik2 gak ni..1st nk g huhu.. ^_^

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh