Jan 18, 2013

Servis sangat Lembap

Assalamualaikum wbt..


Sebenarnya kannn, dah laaaaaaaaaaama sangat nk buat entry ni.. tapi takut ada yang terasa..

sape keje gomen sini?? sila angkat mouse.. 

kisahnya gini.. masa aku balik kampung hujung bulan doblas hari tu, aku hantar nenek aku pegi klinik kerajaan kat pekan nuuuu..  nenek aku warga emas.. dan dia memang ada kad rawatan tu.. ok, masa tu 31 DISEMBER 2012, HARI ISNIN..HARI BEKERJA!!!

masuk klinik, ada tulis kat kaunter tu, suh letakkan buku rawatan kat dalam bakul yang disediakan.. kebetulan masa tu ada lagi 2orang yang menunggu.. jam menunjukkan 8.30pagi

letak, kendian aku duduk.. nenek aku memang dah duduk la awal lagi.. kau tau tak, aku cuma nak amik no giliran je.. SEKALI LAGI, AMIK NOMBOR GILIRAN je.. tapi dia amik masa dekat SETENGAH JAM untuk aku dapat nombor.. padahal CUMA 3ORANG yang menunggu.. 

korang tau dia buat apa?? berborak..citer pasal makan².. berborak lagi..dan berborak..berorak.. berborak sampai aku naik menyampah dengar.. TAPI TANGAN TAK GERAK BUAT KEJE PUN!!!! memang dah hilang sabar.. dan nak tau tak proses checkup nenek aku habis kul brape?? kul 11pagi.. dari kul 8.30pagi-11.00pagi.. hebat..

ok, AKU TAK KATA SEMUA SERVIS GOMEN LEMBAP, tapi kebanyakan yang aku nampak memang macam tu.. duduk di bahagian kaunter, jangan la tunjuk sangat sikap sambilewa kau bekerja tu.. berborak sakan.. gelak ketawa.. senda gurau.. nenek aku dah terbatuk² ko tau x??? 

tak yah kata, "eleyh, kau tak keje kaunter boleh la cakap macam tu"..

sape kata?? aku pernah keje kat customer servis, kat iCentre..bila pelanggan datang atau call, sehabis mungkin layan dia..memang bukan kat kaunter, tapi bila melibatkan pelanggan, kite kenala berhemah..

maaf banyak² kepada semua orang gomen.. AKU TAK KATA SEMUA PUN.. HANYA SEGELINTIR JE.. tapi rasanya ramai je mengeluh tentang ni.. 

faham, kerja banyak..tapi ada tak korang ikut Piagam Pelanggan?? Etika bekerja??

sekian keluhan dari mak jemah


notakecik : asal hari Jumaat, blurr tak tau nak makan kat mana.. blerghhh

45 comments:

  1. akak bukan orang gomen.. tapi tak sumer kot camtu... kalu spital kerajaan .. memang sangat ramai nak dapat layanan best memang tidaklah.. tapi kalau yang 3 org jer dah jadi camtu.. report jer .. tapi kat saper ekk.. tu malas wat kerje tu.. hampeh betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg xsemua kan kak.. tula, maybe sbb ckit sgt tu la dia mls nk layan

      Delete
  2. Assalamualaikum tina, kesiannya awak. memang mostly klinik kerajaan cmtu. sampai bosan nak tunggu. bengang je. mak sheila kena sekali dekat pejabat putrajaya. ada hal kat pejabat imegresen. perghhh dr pukul 9-12 tgahari tgu. padahal parents sheila je kat situ. takda org lain pun. last2 mak sheila tegur org tu kata nak jumpa. baru dia kecoh2 nak bagi masuk jumpa bos dia. adoyaiii. dah nampak org duduk situ lama, takkan makan angin kut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.. lama btl tunggu.. mcm tu la, bila nk buat aduan bru nk bertindak..

      Delete
  3. Assalamualaikum.. parents sheila pun pernah kena. tapi dekat pejabat kerajaan kat putrajaya. kesian parents sheila tgu dari 9-12 tgahari. sedangkan mereka berdua je kat situ. takda org lain nak beratur pape pun. kesian gila!

    ReplyDelete
  4. err..keje gomen gak nie..tapi mmg pernah pegi ke klinik hospital kerajaan amik no pukul 7.30 pagi tapi setel jumpe doktor pkl 1..err....dgn tak mkn nyer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit hati kan mcm tu.. tingkatkan la servis..hurmm

      Delete
  5. akak keje kastemer serbis. tp xde laa cenggitu.
    mesti yang dh nak pencen kot camtu....

    ReplyDelete
  6. lalala aku tak terlibat ....
    hahaha

    aku selagi boleh bantu org tau ..kiki

    aku pun slulu hangin ... pi kat konter then maki je siap amik gabo....

    ReplyDelete
  7. btul wak..piagam pelanggan tu cam jadi gambar yang dilekat di dinding saja, aduh! lama nenek wak tunggu before kena rawat tu kan~ sebenarnya krole pun ada pengalaman camni jgk tp kalo krole serius...memang krole sound! niat bukan nak marah cuma nak dptkan layanan yang sepatutnya hihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy xbrani nk sound, tkt kang dia kata kite kurang ajar dgn org tua lak..

      Delete
  8. borak, makan, ketawa...tu la keje diaorg....tapi tak semua kan...kalau saya, saya g kt kaunter tu n tanye no giliran...n saya tunggu dpn2 kaunter tu....saya pernah deal dgn org yg cenggini...kena buat camtu, baru la gerak....haish...sabor je la kannnn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, xsemua.. owhh, kena psiko la mcm tu.. segan lak nk tggu depan kuanter

      Delete
  9. hurmmm banyak kali dah dengar & melalui sendiri pengalaman macam nie

    ReplyDelete
  10. nape xsound aje..mmg sakit ati org kje camtu..service lembap tp nk gaji cpt

    ReplyDelete
  11. aku kejer gomen tina...jg ko!!aku kejo ko pkai hammer~~!hahaha..
    aku keje gomen berurusan ngn sektor gomen seniri pon xde layanan best..
    selagi xder kepentingn xmustahil bende ni semua..huhuhuu...
    sabo eh~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. muahaha..jg la..
      mmg pun.. nyampah lak aku

      Delete
  12. Dea sebenanye tak ikut kita keje gomen ke tak. Keje private pun kalau attitude camtu sama gak laa. Hahaha! Tp memang ramai la yg komplen lebih ramai yg keje gomen jenis sambil lewa gitu. Org kata maybe sbb dorg ni dah terbiasa keje siket. So maken lama maken malas jadinya. Org kata laa. Tgk la. Bukan sume keje gomen. Ni jenis mmg takde keje sgt la. Tu yg wat keje pun sambil lewa je. Agaknya :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..klu private mostly jmpa yg suke maki.. demmm... ntahla, mcm tu kot, keje sikit.. yup, bkn semua.. hanya yg xde attitude je perangai mcm tu..

      Delete
  13. pernah juga alami benda ni..Geram sangat. terpaksa menunggu berjam-jam, last-last jumpa doktor tak sampai 5 minit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu normal.. kononnya byk prosedure sblm jmpa doc.. reg la, tunggu la..

      Delete
  14. mmg dah keje yer mcm tu cik tina...nak bt cam mn...
    tu blm lg jmpa org tgh2 sibuk dia blh berFB lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..tu amik kesempatan namanya kak su

      Delete
  15. hahaha... nak servis cpt g swasta la. Kau tak tahu akak dh lebih 10 tahun berulang-alik kt HUKM tu. Rumah kedua aku... alahai. Nk g swasta den tak mampu. Tunggu je la. Sabo bbyk... Tq Doktor yg merawat aku..;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahal pulak kak..diorg cpt sbb $$$.. sabar je la kak..

      Delete
  16. nak lambat sikit tak pe ni kalau dah berjam2 rase nak hangin jugak

    ReplyDelete
  17. Kalau kerja kat swasta macam tu, dah lama kena tendang keluar...
    takpe, kerajaan prihatin... prihatin kat kebajikan pekerjanya, bukan kat orang yang sakit kut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg pun.. silap² dpt bonus maki sekali.. ehehe..semacam je ni

      Delete
  18. setuju jeerr..ada jerr lambat...bila kutuk, haaa, mula melenting

    ReplyDelete
  19. selalu kalau g check up kat KK..mmg berakar gak la menunggu.diorg mmg borak, tp tgn still jalan.

    ReplyDelete
  20. hehehehe
    entah
    no comment disini :-)

    ReplyDelete
  21. masa kerja dulu I banyak deal jugak ngan orang gomen... hmmm no need me to add to this la kan, we all know hehehe. tapi kan these few years sejak boleh bagi rate2 ngan kempen senyum2 tu, i nampak ada la jugak pemeningkata hehehe.
    psstt baru buat phone call dari berlin to one gomen agency kat mesia.. ya ampun.... siap dorang bincang pasal majlis kawen tu masa on phone with me. sabar jer la.

    ReplyDelete
  22. biasalah sis..servis hosp Gov ni mmg kdg-kdg kita kena byk sabar..so sabarlah ye :)

    ReplyDelete
  23. org keje gomen memang kebanyakannya lembs..buat keje slow..lambat bertindak..lambat take action..banyak mengular..sebab sebahagian staff2 camni la yg buatkan nama pekerja2 gomen ni diperlekeh..

    ReplyDelete
  24. owh sy mmg byk pglmn sbg frontliner(swasta).sy mmg grm kalau gi mn2 kaunter pertanyaan/kaunter fast food/apa2 lah janji kaunter hehe..kalau staff tu lyn customer endah x endah.xda inisiatif utk perbaiki communication skills,sy mmg x puashati.

    bila dh kje,x kira post apa pun,kena stiasa senyum,bagi good services wpun teruk kena mrh dgn customer.

    # ada kwn pernah bthu dia dh lah tpaksa ambil cuti utk urusan di kaunter krjn,grm tgk staf sibuk posing sana sini,ambil foto then upload kt fb di gajet canggih dorg,tu blm lg dgn staf yg selamba mengumpat dpn kaunter adeihhh!!!(swasta pun sama,dh namanya kita ni manusia kan..kan..?)

    ReplyDelete
  25. kalau kes kat hospital/klinik macam ni kite pon pernah kena kak. hmmmm.

    ReplyDelete
  26. sebenarnye mmg itu laaa masalah sesetgh org2 gomen nie....penah kene kat diri sendri dh byk kali dh..memule boleh sabar tp kalau dh teruk sgt mmg ke kaunter la lps tuh..time tuh baru terhegeh2 masing2 nak wat keje..

    ReplyDelete
  27. hmm,, susah kdg2 dorang ni.. tapi nak buat macam mana kan.. komplen pun tak tahu kat sape..

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com