Duri-duri Siti Kektus

Thursday, February 14, 2013

Kerana Terpaksa | Sesak

Assalamualaikum wbt..

gigih menaip untuk entry kedua.. padahal mata mengantuk.. mengantuk gila babas punya.. sejuk.. ni kalau bagi bantal, memang aku lelap dah..

hari tu balik kampung.. umum, kampung aku kat Batu Pahat, Johor.. tapi balik sini (KL) aku lalu Temerloh.. kalau yang serkap jarang akan kata, "ada jalan senang g gatal lalu jauh tu nape".. ko tu gatal gak belum pape dah menyampuk.. kan dah kena sound dengan aku tadik..

aku pegi kenduri potong jambul Si Labu tu.. akak aku kan dah pindah Pahang, umah mertua dia.. nuuuu, kat Triang.. gila jauh wooo... sampai skang badan aku sakit².. aku tak pernah tempuh jem yang maha dasyat kat laluan LPT.. setakat jem kat PLUS je.. PLUS 3lorong, gagah lagi.. kat sana 2lorong je.. 

sebelum tol Karak tu, aku nampak ada satu kereta benti tepi jalan.. ingatkan rosak.. dan masa tu memang macet beneran sih.. nek beskal lagi laju.. aku ni pesen suka duk tepi tingkap belah kiri.. sedang asek nengok tu, rupenya orang kereta yang benti tu duk membuang rupenya.. mujur yang kecik je.. kalau yang besar, pahtu mencangkung..meneran.. wekkkkkk

tapi aku rasa macam tak patut.. kalau dah tak tahan sangat, selindung la sikit.. ni bebetul tepi jalan.. kat tepi pokok.. hey, aku rasa nak lempar batu je kat anu dia tu.. dah la ngah jem.. hagak² la kalau terdesak sangat.. cover sikit.. ni main belasah pancut je.. kuajo!!! 

kalau ye pun nak poo poo ke.. pee pee ke.. dan dah tak tahan sangat.. cari tempat sembunyi sikit.. ni dah rupe bogel depan orang ramai.. tade wotak punya worang..

aku kejakunan sikit bila lalu LPT.. macam seram gitu jalannya.. wuuuuuuu.. pastu ada tol di tengah highway.. yesss, jakun!!!

ni pas tol Bentong.. perut aku dah rasa tak sedap.. nak muntah.. ya rabbi..seksa betul.. dengan hujan lagi.. stress gak.. gerak kul 4.30petang..sampai lebih kurang kul 9malam..

sampai kawasan rehat gombak, konon nak benti membuang.. boleh lak RELA tak bagi masuk sebab penuh.. tak patut.. dibuatnya memang ada kecemasan, acane?? tah pape la.... malas nak gaduh dengan RELA, teruskan je la perjalanan...


penat tahuk buat entry ni.. semua aku masukkan dalam satu entry.. senang!!!


okbai..



notakecik : berborak tak habis².. haishh

28 contengan untuk mizzkechique:

P U C A T said...

tak suke jam!!

eima said...

pesal aku lalu tak jem pun smooth je ...

o0o aku lalu pukul 12.00 pm kot .... hehehe

♥ Wina ♥ said...

jarang² merasa jem balik kampung sbb saya orang KL!

eerrkk tapi sekali dah sangkut jem, memang rasa nak keluar keta lari laju² haha!

♥cikmOt♥ said...

akak dok umah jek...so takde jem bagai...sedih

NenetPenne (NP) said...

sib baik akak tak balik kampung, kalau tak merasalah kegembiraan ber'jem' dgn tina....

najihahfara said...

eh dekat dah dengan umah sy kat triang tu hehe

MizzTina said...

sama!!

MizzTina said...

kerek tul..hahaha

MizzTina said...

hahaha..untung la xrasa jem.. seksa wooo

MizzTina said...

duk umah la best kak..

MizzTina said...

khennn.. sy ni pun ikutkn mls blik..

MizzTina said...

yeke.. awk belah mana?

Dylla Abas said...

jem kalau drive kete manual lagi sakit jiwa..huhu :p

Falsya said...

sbb tuh la ahkak xberjalan gi mana2 cuti 4 hari nie..kompom jalan jammed..

eeeeuuuwww, paling xsuke org yg gitu tau...

ameris said...

sbb tu akak x gi memana. jln2 kt KL jek.kazen balik kb smpai 13 jam. krem montot wehh..

mrs kayrul said...

memang ngeri la ngan jem cuti2 perayaan nie..bikik stress jer

ieda immi said...

ahahha adehhh
fenin kalau ada pemandu macam nie dik'
nak2 ujan kan
aduhh kalau akk mauu jerit sbb sakit kepala huhuhu

MizzTina said...

mujur auto.. hahaha

MizzTina said...

berjalan pun sbb g kenduri kak.. klu x, mmg duk umah je la..

kannn, rs nk sekeh je..

MizzTina said...

13jam?? mati keras la sy dlm kete...

MizzTina said...

sgt stress..smpi rs nk hantuk kepala kt jalan raya.. haha

MizzTina said...

sy bkn nk jerit, tp nk nanges.. terseksa.. haha

Fiza Rahman said...

Tu yg malas nak gi memana klo musim perayaan.

Nastyna said...

RELA?
Jalan bentong ni mmg seksa kalau time orang pakai berjemaah, yg satu tu pun pasal suka benor menunjuk anu nyer... adehh macam2 orang.

Aty_Fared said...

tak tahan lar tu dik ooii...;p

Namee Roslan said...

serious stress kalau stucked . hish. tak senang duduk. namee pun macam tu. sampai sakit2 pinggang haaa .

ct kektus said...

kalau kite pon stress. kalau jadi pemandu, lagi2 lah stress. :D

Encik H said...

errr..biasanya yg membuang selamba2 camtu org cina..-_-"