May 22, 2013

Raja Sehari

Assalamualaikum wbt...


Okey..hari ni citer pasal majlis persandingan lak.. ko tengok, aku amik masa lama kemain nak update citer.. korang jangan bosan lak ye.. sebab banyak gambar.. 


aku nikah hari Sabtu.. pagi Ahad majlis khatam alquran.. petang Ahad lak bersanding.. siyesli, memang penat.. tapi sebabkan tak nak nampak letih sangat² masa bersanding, aku membuta awal.. wakakaka... teruk perangai kan.. pepagi Ahad dah bangkit..sesiap untuk mengaji.. 


lepas zuhur aku bersanding.. dan untuk pengetahuan, majlis ni sekali dengan majlis sambut menantu adik lelaki aku.. asal orang datang je, mesti tanya nape pelamin ada dua kerusi.. kerusi yang panjang tu.. apsal tak tengok kad dulu, kan ada dua pasangan tu.. haishh... 

 
Pelaminsss.. hah, kan 2kerusi tu.. siap ada yang kata aku duk jejauh dengan laki aku, macam tak kawan.. hahaha.. macam² hal la.. 

mengalu-alukan kedatangan tetamu.. 



menggedik sebelum bersanding.. ni la opismet aku.. baju samaaaa je.. dah jadi dayang aku dah.. wiwiwiwi..


tu diaaaaa...buah ati syaya sedang menuju ke pelaminan.. hehehehe... 



inilah yang dinamakan salam perkenalan dari orang kampung.. orang johor memang ada "tol" ni.. btw, ni bukan adat yang WAJIB dibuat.. just for fun.. sampai ada yang kata ia menyusahkan pihak pengantin lelaki sebab kena kuar banyak duit.. ko tak perlu bagi sorang 5hengget.. 5posen dah cukup.. macam aku cakap tadi, just for fun.. tak caye depa bagi 5posen?? sat!!!







see.. berapa keping sangat la duit singgit tu.. aku cukup nyampah bila ada kata perkahwinan orang johor ni menyusahkan sebab ada "tol".. hey, kira ok la minta duit "tol", kalau minta pantun, sampai ke malam aku tak sanding tau... mujur tak ada mende alah pantun syair gurindam bagai tu..


"tol" kat pintu masuk.. ni pun sama je.. 5posen sudahhh.. 


yang ni pangkat tinggi sikit.. "tol" kat pelamin dapat lebih.. lebih dia pun singgit sorang.. hahaha.. 


ni kengkonon seperaisssss... 


ngah bersanding.. masa ni dah siap bergambar bagai.. duk menunggu pasangan sebelah siap menepung tawar.. sempat aku bergelak bagai.. kakaka.. tak serupa pengantin pun.. kawan aku puas tegur.. 


 hah, masa ni pun masih menunggu lagi.. macam² gaya aku dah buat kat atas tu.. adik aku pun dah nyampah duk mengipas aku.. sabor je la... psst, apsal aku nampak sangat berisi ye.. haishhh


ni hantaran dari aku dan dia.. dendulang tu aku yang buat.. rajin tak haku???


tu je la ye.. malas nak letak gambar banyak².. tapi ni pun macam dah banyakkkkk sangat.. aku banyak upload kat FB, tengok la kat FB ye.. kalau sudi nak tengok la..


sekali lagi, nak ucapkan terima kasih kepada yang sudi hadir... yang sudi mendoakan kebahagian aku dan suami.. yang tolong menjayakan majlis.. yang menjadi tunjang dari awal hingga selesai majlis.. dan Alhamdulillah, bersyukur sangat sebab majlis berjalan dengan lancar.. maag jika ada terkurang... ramai yang aku terlepas pandang.. maaf banyak².. 


okla, tu je.. tak tau nak tuleh apa lagi.. tambahan lak aku banyak keje.. tak menang tangan...nanti la, kalau ada masa aku share pasal hantaran..pelamin.. MUA.. OP.. 



okbai..



notakecik : ♫♫i still love..always love uuuuu.. ♫♪ ecehhhh



37 comments:

  1. kelabu ungu cantik-cantik akak amek pakej perkahwinan dari sape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq..tq.. amik dr armz collection kt simpang lima tu..

      Delete
  2. wah mizz tina dah kawen!tahniah semoga kekal hingga ke hujung nyawa...
    kena panggil madam tina la pasni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..wah..wah.. hehehe... mekaseh... aisey, skema btl..

      Delete
  3. Assalamualaikum tina. awak nampak berisi! tapi manis sekali! yanggg, terharu tengok kawan dah kawin. syukur alhamdullilah.. jaga diri, jaga suami dan rumahtangga. takmuh marah2 sangat pasni ye. hihi ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam sheila.. tu la psl..pdhal xde la berisi pun.. diri sendiri lg terharu, xsangka sgt..kekeke.. insyaallah.. mekaseh sbb bg pesanan.. =)

      Delete
  4. kaler pepel pink tuh sgt cantek..den suko...

    copek mai kolek adiah ekau nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgkla sape punya idea..somi den la makkkk...


      heheh..segan pulak nk kolek adiah.. mcm amik peraduan gores n menang je...

      Delete
  5. comelnya pengantin perempuan tu..congrats :)

    ReplyDelete
  6. cantik tol plamin wak tu~huhuhu~

    ReplyDelete
  7. bestnya bestnya bestnya! hehehe.

    1. tau tak selame kite pergi kenduri kawen kat johor paling best dan meriah sebab benda2 camni la. pastu dengan zapinnye. silatnye. tol nye. wah bangge jap jadik anak johor. tempat lain xde camni ok. kalau ade pon boleh kire je. hehehe.

    2. baju kelabu. cantik! suke suke. huhuhu.

    3. nampak berisi tapi comel okey. jangan nak keding sangat. kekeke.

    p/s : mak kite pon cakap x payah tunang2 ni lambat. ahhaha! adoiyaiii.

    ReplyDelete
  8. waihhhhh MK da kawen ke??? aiyaaa terkezuttttt mak..tp alhamdulillah selamat pengantin baru MK..cantiknyer serba purple !!

    ReplyDelete
  9. hihihi cantik gak suilver ngan pruple. tapi aye??? harus pink.hahahaha

    ReplyDelete
  10. masa akak kawin dulu pun ada tol tu..alaaa suka suka kan..lg pulak byk tol..nasib baik encit papa dah sediakan ang pow banyak keping sbb akak dah pesan huhu..risau tau!

    lagi pulak sedara smua org melaka..suara mcm speaker pecah..berpeluh peluh lakiku nak sampai pelamin..hahahaha

    tp mmg seronok kan dik..ada yg usik usik manja..auwww maluuu

    ReplyDelete
  11. wah, cantiknya..selamat pengantin baru to both of you..semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..=)

    ReplyDelete
  12. Cantik. Tepek lah lagi gambar.

    ReplyDelete
  13. Cantik gojessss!!!!! Seriously pengantin sangat sangat cantik, and kaler tema majlis ni pun saya suka. Great job dear, semua dah selamat kan, best nyer la hai kenduri kawen, Johor ada tol, kat Kelantan ada jugak kasi2 duit tah apa nama nyer dah.

    ReplyDelete
  14. haha...tol tu buat aku gelak...sebab mmg kelakar kadang2!

    ReplyDelete
  15. amboi photographer, dari cermin moto pun bleh amik gambar... hebat

    ReplyDelete
  16. tahniah pn. tina! hehe..cantiknyer..ingt ca salah blog td..tgok gmbo muka lain..xpakai spec kot.. :)

    selamat pengantin baru... semoga bahagia hingga ke syurga.. :)

    ReplyDelete
  17. setiap gambo ko mesti muka encik beliau tidak nampak ... muahahaha
    wei aku nk nengok laki ko la dik oi .. asek nampak jari je pe brg ... hahaha


    yg masuk tido awal tu pengantin laki sudah ade ke time tu ... huahuahuahua

    ReplyDelete
  18. menggedik tak ajak pun kan.hahaha

    ReplyDelete
  19. mana ada berisi. faktor pencahayaan ni kak. haha :D

    ReplyDelete
  20. wahhhh kemain lama tak jengah blog tina..tup tup dah kawennn..tahniah ye...

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum mizz...perubahan yg perlu dlm rumahtangga moga berbahagia yer...:)

    ReplyDelete
  22. cantik, warna baju lain dr yang lain unggu kelabu..

    ReplyDelete
  23. wah wah serba puprle.! semoga sentiasa bahagia kak tina !

    ReplyDelete
  24. akak tina!!! tahniahhhh

    huwaaa awat lambat tau nii...sedey ahh T__T

    padahnya lama xbukak belog..huhu

    tahniahhh barakallah :)

    ReplyDelete
  25. teringat zaman akak akwin 10 yrs back,kene bayar tol..pengantin lelaki dah mcm cacing kepanasan bila nak naik atas pelamin...camni baru thrill buka senang nak dapat pompuan johor..hahaha

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com