May 27, 2013

Rutin Berubah

Assalamualaikum wbt..


Pagi tadik memang rasa melemau semacam je nak pegi keje.. penat sangat semalam berkonvoi pegi kenduri kawen.. dengan sesak..dengan panas.. phewww... bertabah...


semalam genap 2minggu dah jadi isteri encik beliau.. siyesli rutin aku pun berubah.. kalau duluuuuu, pas subuh aku suka tidur balik.. kakaka.. ok, aku jujur.. skang tak leh.. malu kat suami hoiii... prepare bekpes untuk beliau.. kemas umah.. cuci kain baju.. tengok tibi sama².. solat berjemaah.. syurga sangat kau tau tak?? wiwiwiwi

Al-Sheikh Abdul Rahman bin Nashir As-Sa'di r.h. berkata: "Tugas seorang isteri adalah menunaikan ketaatan kepada Allah dan taat kepada suaminya, kerana itulah Allah berfirman: Wanita solehah adalah yang taat, iaitu taat kepada Allah SWT, lagi memelihara diri ketika suaminya tidak ada di rumah atau di sampingnya". Iaitu taat kepada suami mereka bahkan ketika suaminya tidak ada, dia menjaga suaminya dengan menjaga dirinya dan harta suaminya. (Taisir, hal. 177)

Rasulullah SAW bersabda: "Mahukah aku beritahukan kepada kalian, isteri-isteri kamu yang menjadi penghuni syurga ialah isteri yang penuh kasih sayang, banyak anak, selalu kembali kepada suaminya. Di mana jika suaminya marah, dia mendatangi suaminya dan meletakkan tangannya pada tangan suaminya seraya berkata: "Aku tak dapat tidur sebelum engkau reda". (riwayat al-Nasai dalam Isyratun Nisa no. 257.)

Sabtu lepas meneman beliau keje.. alerrrr, jaga beskal kat PPj nuuuu.. bosan gak.. tapi kenala terima sebab aku yang menggedik.. dia g kenduri kawen kawan dia, haku ikut.. g lepaking dengan geng dia, haku ikut.. nengok, betapa gediknya aku.. kakaka.. 

awal perkahwinan orang kata semuanya indah.. lelama nanti bosan.. ehhh, yeke?? insyaAllah tidak la kann.. aku tak mo la cenggitu..

even skang ni masih dalam proses belajar lagi.. apa yang encik suami suka.. apa yang encik suami tak suka.. bercinta lelama bukan tiket untuk kite tau luar dan dalam pasangan.. dah hidup bersama, baru tau semua tu.. sikit² kena belajar.. dah macam baru bercinta tau tak.. ok..ok..foine.. dah macam menunjuk gak kan.. 

okla..okla...pasni citer lain.. pasal MUA.. ada orang tanya.. 


notakecik : @_@

36 comments:

  1. wiwiwiwiwi semoga bahagia selamanya kak. hehe
    gaduh2 biasala kan..

    kak, banyak gak nak pikio kan kawen2 ni. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wiwiwiwi...mekaseh eka..


      sgt byk dik.. dh lps kawen smbung mikio lagik.. kakakaka

      Delete
  2. Ohh, pengantin baru la ni ea...smoga berkekalan hingga ke akhir hayat :)
    Memang lepas subuh akan sambung tidur balik...tp Teena single lg, xpe kot..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xla baru sangat... mekaseh.. aminnnn..

      Delete
  3. semoga berbahgia selamanya ye sis..

    ReplyDelete
  4. hee..bahagia rasanya baca entri ni..moga bahagia sokmo deh :)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum mizz...well done yer...;)

    ReplyDelete
  6. dlm rumahtangga ada byk dugaan nanti.
    kena pandai2 adapt laa tina. bila dah paham saltu sama lain Insyaallah...

    *giler sonok lepas kawin dulu. rasa nak berkepit 24 jam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl kak..mmg akan ada byk dugaan..


      hahaha.. skang mcm tu la sy rs...

      Delete
  7. assalamualaikum sayangku nina. alhamdullilah. jaga rumahtangga sebaik mungkin ye. dekat2 je tarikh kita. sila update blog secara jemaah! rindu nak komen2 sini.
    pssst, pesanan ikhlas dr sheila. semoga kekal bahagia bersama suami tersayang. nak anak buahhh! hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam.. insyaAllah..sedang mencuba ni.. hehehe..ngah cri idea lagik ni..

      hahaha..klu ada rezeki, sheila dpt la anak buah nanti.. =)

      Delete
  8. Congrats uols
    Awat semua pics kawen susah bonar nk tgk muka ur hub ni???
    Tu baru kawen Nnt ader anak lg la berubah
    Org ckp within 5yrs Mmg thn menguji dlm rumahtangga
    1st year thn honeymoon so slmt berhoneymoon na ngeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak ayu..

      hikhik..sj nk semunyik²..

      kekeke..mmg ngah honeymoon hari² ni..

      Delete
  9. huhuhu krole doakan moga awak dpermudahkan olehNya dan menjadi seorang isteri yang soleh dan disayangi oleh suami...u can do it wak~~~keept it up

    ReplyDelete
  10. Laaaa... dah kahwin ker?.. awat tak jemput... aduhai.... jangan mareee gurau jer.. Selamat Menempuh Alam Perkahwinan.. motto ... "Bersedia Selalu".. apa2 sajer.. sebab hidup nie penuh dengan Suprise.. kawan lelamer kan bukan tiket kita kenal Encik Suami kan.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..sowi kak.. kelam kabut smpi byk benda xbuat.. insyaAllah kak.. mekaseh byk utk nasihat ni..

      Delete
  11. kak tayanglah gambar suami kat blog, biasa tgk kat wassup jerk xjelas sangat huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..suami akak xsuke la dik.. kt fb je byk la..

      Delete
  12. insyaallah moga berkekalan.. seniasa manis, sentiasa rasa honeymoon gitu ... kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah.. harapnya mcm tu la smpi bila²..

      Delete
  13. memula kawen memey laa indah...eh, mak yg dah dkt 7 bln kawen nie pon maseh lagi mode hanimun..hahaha...poie mano pon bpogang tgn jooo...dah lupo anak daro kek sbelah..kekeke...

    semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekeke..klu boleh xnk ms memula kawen je.. nk smpi bebila..

      mekaseh mak..lebiuuuuu

      Delete
  14. Semoga bahagia selamanya ☺☺

    ReplyDelete
  15. ouchh sweet nyer..moga keindahan tue hingga akhir hayat k..
    yg penting understanding n caring each other..:)

    smileee...

    ReplyDelete
  16. hidup berdua ni kena banyak bersabar..

    ReplyDelete
  17. yeeeeeeeee awal perkahwinannnnnnnnnnnn ;)

    ReplyDelete
  18. ahhhh, sejak kawen ni asek tidur lambatttt je. mencik mencik



    kahkahkah

    ReplyDelete
  19. wiwiiwiw..tahniah akak ! hehe. haah betul akak kata tu, walau bercinta lama tak semestinya kita dah tau semua pasal partner kita. kalau boleh nak lah indah sampai bila2. hehe

    ReplyDelete
  20. 2 minggu ...wiwiwi ni la paling indah kan ....
    rasa hangat je .... hmmm windu plak zamn dedulu...kiki

    mudahan tina bunting pelamin ...amin

    ReplyDelete
  21. hai bini orang...hahah ayat cam jeles je kan..

    hihihih

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com