Jun 28, 2013

Aku cakap je

Assalamualaikum wbt..


Susah nak puaskan hati semua orang.. oleh kerana susah tu la jangan tambah menyusahkan diri sendiri dan orang lain lagi..

kalau orang cakap elok, tolong balas dengan elok..


kalau orang buat baik, jangan fikir dia mengampu..


kalau orang buat jahat, jangan di balas jahat


paling penting, SILA HORMAT ORANG TUA... nak tegur salah orang yang lebih tua, kena ada cara.. belajar dulu tatasusila dan adab yang betul baru boleh nak tembak orang.. kadang² macam bergurau, atau mungkin berniat nak bergurau.. tapi tersasar jauh dari niat..


ditegur salah...jawapan diterima "aku cakap je.."


ye..memang cakap..yang menerima bukan ke telinga je, tapi terus ke hati..


fikir la



notakecik : esok cuti dan menjadi babysitter..yay!!

10 comments:

  1. Eka paling stress kalau orang tu cita masalah kat kita, kita dengar dan terima.

    Lepastu kita nasihat pada dia, dia tak boleh terima dan tak tegur kita. Camne ?

    stressssssssssss

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum tina, sheila pernah terkena sekali. dengan orang paling dekat dalam hidup sheila. memang sentap 2-3 bulan lah. mujur diri ini positive thinking. bawa bersabar yangggg :)

    ReplyDelete
  3. Klau kena dkt org yg open minded ok ar..klsu kena dkt org yg ssh nk terima tu...oh mmg pyh..:)

    ReplyDelete
  4. alahaiiii..dh lama rasenye xjenguk sini...

    betul2..kadang xsemua org boleh terima teguran kite n kite terima teguran org...nak tegur boleh, xsalah tp biau ler kene pada cara penyampaian..

    ReplyDelete
  5. salam jumaat sis..lama tak dengar citer sis..

    ReplyDelete
  6. "aku cakap jer".. cakap mmg senang bagi orang yang tak fikir perasaan orang lain.

    ReplyDelete
  7. statement aku cakap jeee...memang famous. hehe

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com