Jun 11, 2013

Dia cuma cleaner

Assalamualaikum wbt..


amik kesempatan waktu yang terluang.. lama dah nak buat entry ni..

siyes aku tak reti nak buat entry yang serius sangat.. aku suka buat entry yang ringan je..

begini.. pernah tak korang buat..atau korang nampak..atau korang dengar..statement yang macam ni.. "biarla aku buang kat sini..kalau tak nanti cleaner tak ada keje".. 

pernah?? pernah?? pernah??

well, kadang² aku pernah buat..tapi tak pernah la cakap macam tu.. ye, aku mengaku aku buat.. aku buat bila setan dah merasuk aku.. wahh gitu, setan terus.. kakaka..

ko pernah fikir tak kalau cleaner tu mak/ayah ko..pakcik/makcik ko.. abang/kakak ko..sedara mara ko?? kalau nak cakap budak², mak bapak budak pun buat.. 

nape ye mentaliti orang Malaysia mesti macam tu.. tak yah cleaner.. kerani la eh.. aku up sikitttt je.. orang atas bagi keje.. orang tengah pass kat kerani atas alasan nanti kerani tak ada keje.. cantik bahasa!!

ubah la..ubah la.. kesian kat macik pacik abang kakak cleaner tu.. pernah satu masa aku masuk tandas kat the mines tu.. kakak cleaner tu bising² sebab diorg letak tisu kat sink.. tak buang pun dalam tong sampah.. bila macik tu kuar, ada la anak dara tu mengata.. "dah keje ko macik, buat je la".. lempang sekali baru tau.. grrrrrrrrrr...


dah lari point aku dah.. haishhh.. 



notakecik : dah sebulan bergelar isteri.. terasa macam baru je lagi.. wuwuwuwu

12 comments:

  1. Assalamualaikum tina. sheila selalu gak dgr org cakap gitu. ish2. memang tak patut kita menyusahkan org walaupun itu bukan kerja kitaa..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum.. kesiannya. sheila rasa tak patut kita menyusahkan org lain even itu bukan kerja kita =__________=

    ReplyDelete
  3. X pernah akak hina cmtu..forang pon nk cr rezeki yg halsl gk..

    Klau kt opis akak..semua org sm darjatnya x kira u mgr or cleaner skslipon..pernh satu kali tu cleaner kena wt emergency operation..drg semua buat kutipn n dermakn pd cleaner tu..mau 3k gk mkcik tu dpt..at least meringnkn beban keeangn dier yg kena ms operation kt hosp swasta tu..nk tggu GH mmg mkn thn ler rsnya..eh, terstory lk kt sini..:)

    ReplyDelete
  4. Nape ko xlempang tina budak anak dara tersebut..??hahaha

    ReplyDelete
  5. kalau kita mudahkan hidup orang lain.. In Shaa Allah.. hidup kita akan dipermudahkanNYA pula.. tapi bila kita susahkan orang lain.. emm.. faham2lah sendiri.. yer tak.. :D

    ReplyDelete
  6. mila kalau jumpa cleaner senyum jerk tapi cleaner tu xsenyum series je muka ke tak nampak mila senyum sentaplahhhh...bila sentap mula lah buang sampah haha boleh tak macam tu...jahat gilerrrr~

    ReplyDelete
  7. tak baikla..ada jgk org pndg hina pekerjaan org lain..yg pntg rezeki tu HALAL

    ReplyDelete
  8. sedih la kalau orang hina camtu.

    manusia mmg suke merendahkan2 manusia lain. Tak semua manusia, tapi ada

    ReplyDelete
  9. kat cleaner tak pernah...tapi biasa buat kat shopping mall...tengok2 baju..korek dari bawah lepas tu tinggal...kakak sales kat situ bengang gile... yela aku suh cari size, die kate tak de2..tapi cari sendiri jumpe aje... tapi akibatnya memang abes baju semua kena lembang ngan aku..xpun buat kat library...haishhh..tapi bukan saje buat dengan niat biar diorang bekerja...xde niat..sungguh

    ReplyDelete
  10. Pernah dengar,lama dulu. mmg rasa macam nak lempang. Cleaner-cleaner ni semua lagi banyak tabur jasa kalau nak banding dengan certain golongan.

    ReplyDelete
  11. tak setuju orang hina macam tu..

    cleaner tu manusia gak, cari rezeki jugak janganlah sampai jadikan dia hamba kita lak

    ReplyDelete
  12. em mcm orang pandang hina kat orang kutip sampah ....kalau takde diorang...bertimbun lah sampah rumah kita kan. patutnya hormat lah .T_T tu kan pekerjaan halal juga tu.

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com