Sep 12, 2013

Penghuni rumah baru | Jaga-jaga

Assalamualaikum wbt..


Sebelum aku nak bercuti esok..maka aku up satu entry.. motip?? suka hati..


memula preggy dulu, umah aku didatangi kucen yang ntah dari mana².. balik keje, tercongok kat tepi pagar.. pegi dapur, ada lak yang ngiau² kat lorong belakang... pegi keje, datang sekor bergesel² mintak makan.. ikutkan hati, nak je amik.. 


memula aku cuma bagi kopok sekeping tetiap pagi.. makin lama makin lekat lak kat umah.. nak sangat duk umah aku kannnn... sudahnya encik hubby decide untuk mandikan beliau.. baru part shampoo, dah cabut lari.. belum bilas lagi la woiiii... gerammmmmm je aku nengok dia.. dah kena kutip kat umah jiran tu..


gigih tau ni beli whiskas sebab dia macam dah jemu makan kopok ikan, nasi gaul dengan ikan bilis... udang laju lak dia telan.. udang goreng kunyit belen lauk aku tu..


begitula pesen beliau makan.. suh duduk, baru nak duduk.. kalau tak, mau makan berdiri.. pastu, ntah baca bismillah ke tak.. 


lepas makan...dah kenyang...meleset kat sofa la..kaki orang la.. rimas tahuk!! muka kemain comot.. ntah main apa ntah, balik keje je mesti ada kotor.. mandi tak nak pulak.. grrrrrr


ni bukan termenung...tapi duk dengar suara kucen lain bergaduh.. padahal encik hubby upload bunyik kucen dalam fon, pastu saje kenakan dia.. hahahaha.. kemain dia usha luar.. macam berani...


kalau ikutkan, nak je bergomol dengan kucen ni.. tapi sebab fikir aku ngandung, memang tak boleh la.. encik hubby pun tak bagi.. setakat nyakat dia je boleh la.. gosok² kepala dia je.. nak letak kat pangku, sangat takut.. 


oleh kerana aku taksub dengan kartun Oggy, terasa macam nak namakan kucen ni Oggy.. tapi bila nengok kartun Puss tu, macam kena lak dengan dia.. kaler sama.. satu lagi, kucen ni pasif la sangat.. kemain aku guna reben nak suh dia kejar ke hape, dia buat tak tauuuuuuu je.. aku yang penat.. yang penting, dia takut dengan hanger!!! hahahaha... 


okla, tu je sebenarnya.. nak kenalkan penghuni baru umah.. hikhik



notakecik : cepatla balik oiiii... dah tak ada mood nak buat keje ni..

21 comments:

  1. eh2 comel meoww ni..

    dah lah gemok..

    moga brtmbh rezeki akk..amiin.

    ReplyDelete
  2. weeee comel la!!!gebu lak tu bulu dia..

    psss..anis takot kucen sebenonyee..kihkih

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. wahhh penghuni baru. Haii ogy.... ada gak peneman kat rumah kannn :)

    ReplyDelete
  4. comell. Akak please jgn main kucing tau. pegang kucing pun jaga. kalau boleh, kurung dia dekat luar. kuman dia, lagi2 najis kucing tu.

    ReplyDelete
  5. baiknya hati dia
    emm org kata kalau bela @ bg kucen makan ni murah rezki

    ReplyDelete
  6. selamat bercuti awak dan tahniahhh ...da lama tak datang sini

    ReplyDelete
  7. Bestnya ada kucen, jinak pulak tu. I suka kalau jenis tak agresif lagu ni

    ReplyDelete
  8. Ank akk aish suka sgt kucing..hadoii rindu sgt kat dia..ngee

    ReplyDelete
  9. Eh eh eh..
    Baru tau tina preknen!
    Tahniah!
    Jaga diri bebaik k'

    ReplyDelete
  10. akak preggy !! yay !! alhamdulillah tahniah !! :D haah kak, sepatutnya pregnant ni jgn pegang2 kucing sgt. sy pegang jugak tp pastu cuci tangan gila2 punya siap salin baju smua. hehe. tp ada doctor cakap...takpe je pegang kucing cuma jgn dekat dgn najis dia dah la. najis tu yg byk parasit.

    ReplyDelete
  11. tuan kucing ni dulu dera dia dgn hanger..sebab tu dia takut hanger.. fobia.

    ReplyDelete
  12. slm.. sy new follower blog akak....

    slm perkenalan... =)

    dan

    tahniah sbb da pregnant. hehe
    take care sis! =)

    ReplyDelete
  13. uihhh. tajuk tak macam nak seram plak kan. hahaha

    namakan oggy lah kak nampak urban sket gituu. hehee :)

    ReplyDelete
  14. rajin betol akak amik anak kuceng ni. hahaa. kite tak takot kuceng tapi geli. pastu malas nak main2 ngan die. tapi kalau yang gebu giler tu suke la. hahaha. demand pulak.

    ReplyDelete
  15. hmmm bela kucen terbiar ni mmg perkara yg baik ..mulia ... tp kongandung .... bahaya jugak ....
    lagi bahaya klu dah ade baby ni nanti ... bulu merata2... bertebangan ... kesian baby ko die ... klu die yg alergik ...silap2 boleh kena asthma .... ezema...tp ko start bg mkn dan terbela tu ... kesian plak kat kucen tu klu ko nk buang ... hmmmm pk la sendiri camne ko nk handle ai pun tatau sbb kuceng ni hewan kegemaran ai dan aku korban kan demi anak2 ... huwaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  16. langsir ko labuh eh?wakakakakakakak

    ReplyDelete
  17. kite suke tgk kucen tp kite takot nk pegang ! :D

    ReplyDelete
  18. umah ni byk yg semput..mmg kucing tak benarkan walau sbnarnya suka kucing sgt2..

    umah tema merah ok..sexy gituuu hehehe

    ReplyDelete
  19. haiiippppp...awak preggy jgn main sgt ngan kucing tau..take care okayh...

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com