Oct 9, 2013

Satu, banyak-banyak..Dua, sikit-sikit..Tiga, jarang-jarang..Empat, tak ada

Assalamualaikum wbt..


panjang pulekkk tajuk.. ok, ni bukan nak cakap pasal citer PRamlee yang Nujum Pak Belalang ye.. ataupun nak cakap pasal kawin lebih dari satu.. ni nak cakap pasal lain.. 



nak cakap pasal fenomena yang wujud kat Malaysia.. fenomena biasa yang kita boleh nampak.. 


topik utamanya adalah, lampu brek.. hahaha..mende la kannn..


satu, banyak-banyak...
maknanya, banyak kali nampak kereta yang lampu brek dia terbakar satu.. maknanya, tinggal 2ketul yang menyala.. tak kisahla yang terbakar tu lampu brek ketiga ke, kedua ke..kesatu ke.. yang penting padam seketul.. kena yang padam lampu brek ketiga, pastu yang menyusul kat belakang tu aku yang suka khayal, mau kena ciom bontot..


dua, sikit-sikit..
dah boleh agak?? yela, yang ni dua ketul lampu lak yang tak fungsi.. aku pernah follow kete yang cuma lampu brek ketiga je nyala.. ya rabbi, dahla lampu tu kecik.. ko hengat aku nampak sangat ke? tu kalau kena yang duk atas bonet, pastu kat situ lak banyak aksesori bunga, anak patung, beruang, kucen, serigala bagai, kan dah mengganggu..


tiga, jarang-jarang..
pernah jumpa lampu brek yang ketiga²nya tak menyala?? baru semalam aku nampak.. kakak ni yakin je kan drive.. aku ingat la dia ni spesis wat lek wat kul tak tekan brek masa lalu bonggol, rupenya memang kondem semua lampu brek dia.. syabas kak, syabas!!! akak begitu bangga kan memandu kereta sedemikian rupa..


empat, tak ada..
sebab setau aku lampu brek ada tiga je.. kecuali lori ke, treler ke, bas ke.. memang kompom ada banyak..



sekian, okbai..



notakecik : lapar menjadi²..makan tak ada selera

8 comments:

  1. wina nie lagi sadis..x tau pun ade lampu brek sampai 3..ingatkan satu je yang kat belakang cermin tu :)

    bahaya kalau tak menyala kan? x pasal² cium vontot kang

    ReplyDelete
  2. aku pernah lampu brek ke-3 kaler biru.. perghh nasib baik aku tak sontot belakang dia..

    ReplyDelete
  3. baru pagi td jumpa van color merah lampu brek color merah.so konpiusssss..haha

    ReplyDelete
  4. hahaha ingatkan hutang,,selalu denga cmni kat suria fm,rupenye brek=D

    ReplyDelete
  5. hehehe yg empat mmg kompom le takde kan hehe

    ReplyDelete
  6. Apapun lambut brek sangat penting untuk mengelakkan sebarang kemalangan. Jadi sila alert dengan lampu brek keta masing2 sebelum di cabul org lain dari belakang :D

    ReplyDelete
  7. hahaa...lampu keempat mana ada ! tp sebenarnya namee pn xtau lampu ada bpe :P

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com