Jan 13, 2014

9 Bulan menanti, Berakhir duka

Assalamualaikum wbt..


Sekadar nak berkongsi kisah sedih..bukan kisah aku, tapi rakan aku.. yang aku kenal sejak tingkatan 1 lagi.. rapat.. tergamam bila aku dengar berita keadaan dia..


Hujung tahun lepas, aku berborak..walau hanya di ruangan komen facebook, cukup bagi kami bertanya khabar.. masa tu usia kandungan aku baru lagi.. dia pulak due bulan Januari.. paling menarik, sorang lagi rakan sekolah mengandung juga, baru masuk 8minggu.. gembira sebab anak² kami bakalnya sebaya.. siap berangan nak sekolahkan anak kami kat satu sekolah..

11 Januari, perkhabaran sedih yang aku dapat.. kawan aku yang sepatutnya deliver bulan Januari tu kehilangan bayinya.. katanya lemas..jantung baby terhenti.. itu memang tarikh due dia.. Kawan aku pulak keadaanya kritikal..kat ICU dia ditempatkan.. Allah..Allah..sedihnya sangat tak terkata.. khabarnya atas kecuaian doktor..

aku ikuti perkembangan dia..dan Alhamdulillah keadaan dia dah stabil dan dia pun dah sedar.. skang dia kat hospital ampang.. aku pulak berbelah bahagi nak melawat dia.. bukan apa, dengan keadaan perut aku memboyot ni, aku tak nak lagi tambah kesedihan dia.. faham kan maksud aku..

9 bulan menanti kelahiran anak kedua..akhirnya berduka dan redha atas kehilangan.. buat kawan aku, Susilawati dan keluarga..salam takziah dan moga tabah menerima ketentuan Allah.. anak mu menanti mu di syurga..



aku jadi seram..takut.. moga anak dalam kandungan aku sihat dan dapat lihat dunia.. bertambah emo aku..



notakecik : orang takkan faham susah kita sebab diorg tak berada di tempat kita.. 

29 comments:

  1. takziah buat susilawati... moga ada hikmah disebaliknya

    ReplyDelete
  2. kesiannye..harap membe ko tu redha..kecuaian doktor tu cuma jd penyebab..ecely tu memang dah ditakdirkan..harap beliau tabah dan semoga ko dapat lahirkan baby dengan sihat..

    ReplyDelete
  3. Allah..sedihnye..al-fatihah..moga kawan tina n family die kuat n salan takziah buat family die..sedihnye lahai..tina jgn pikir sgt tau..not gud for baby..pikir positif jer..take care

    ReplyDelete
  4. Takpe sis..doakan dari jauh utk kawan sis tu ye..semoga dipermudahkan urusan utk kawan sis tu..

    Alfatihah utk ahli syurga..

    ReplyDelete
  5. dik sbb tu penting kira pergerakkan baby ye ... jgn miss... slalu kes gini sbb ibu tak kira atau terlupa .. klu kurang dr 10 kali sehari cepat pi spital ....

    semoga kawan awak tu ...dipermudahkan segala urusan dan murah rezeki ... wlupun berduka beliau bertuah kerana kupu2 syurga pasti akan menanti ibunye disyurga nanti ....

    ReplyDelete
  6. Ya Allah.harap bertabahlah kawan awak tu tina.kalo rara.ntah lah.xdpt nk bayangkan.

    ReplyDelete
  7. Al-fatihah.

    Salam takziah dan semoga beliau tabah. Berat mata memandang berat lagi bahu yg memikulnya.

    ReplyDelete
  8. takziah buat sahabat tina...ya allah, baca tajok buat akak seram sejuk...hengatkan tina tadi...suka tauu buat akak sakit jantung...

    ReplyDelete
  9. takziah untuk kawan... harap dapat bersabar... pasti baby penghuni syurga...

    ReplyDelete
  10. ya allah..sure sedih gila.. semoga kawan bersabar.. sematkan dalam hati.. anak tu pergi ke tempat yg lebih baik lagi..

    ReplyDelete
  11. alfatihah...sekurang2nya syurga tempat baby tu...

    ReplyDelete
  12. Sedihnya..moga kwn MT kuat..yakin n tawakkal MT..insyaallah dberi kekuatan ms nelahirkn nnt..:)

    ReplyDelete
  13. Sedihhhh
    Salam takziah buat kawan tina
    Tina plak berdoa byk2 biar dipermudahkan masa bersalin nnt

    ReplyDelete
  14. sesuatu yang terjadi ada hikmahnya.. Takziah buat Susilawati dan keluarga. Dan kepada MizzTina.. semoga selamat melahirkan..

    ReplyDelete
  15. okey. sebak plus seram tiba2. semoga kandungan kita selamat dan baik-baik saja.

    ReplyDelete
  16. salam

    jom singgah blog saya. saya orang baharu dalam dunia blog ini. sempena pembukaan blog saya. pelbagai hadiah menarik saya sediakan. siapa cepat dia dapat. cepat sebelum terlambat www.detikilham.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. takzian buat kawan tina..semoga dia kuat dan tabah dengan dugaan dari Allah...

    Buat tina plak, sentiasa amalkan surah-surah ibu mengandung dan jangan putus-putus berdoa supaya anak dalam kandungan sihat dan selamat lahir ke dunia...

    ReplyDelete
  18. moga kawan akak tu kuat.
    akak pon, jaga diri baik2. mudah-mudahan semuanya ok kak. :)

    ReplyDelete
  19. asslmkm..semoga kawan awk tabah ye..

    ReplyDelete
  20. semuga dia tabah menghadapinya....berat lagi bahu memikul kan...

    ReplyDelete
  21. ko bertenang beb..jgn runsing..

    ReplyDelete
  22. salam takziah tuk kwn akak.
    apa2 pon semoga dipermudahkn utk akk ok :)

    ReplyDelete
  23. takziah buat kawan sis tu..insyak allah xde pape.banyakkan doa mintak perlindungan allah..cheery doakan sis,moga semuanya selamat dan baik-baik aje..amin :D

    ReplyDelete
  24. aduiyai sedihnya bile dengar cier cam ni..

    ReplyDelete
  25. inshaallah kak. banyak doa tau. jangan neves2 sangat. kite doakan akak selamat semuanya.

    takziah untuk kawan akak tu. tapi Allah takkan uji kalau tak mampu kan. mungkin kawan akak tu sangat kuat :)

    ReplyDelete
  26. takziah for ur fren, mmg gerun bila baca or dengar kisah macam ni, takleh imagine bila kena berpantang tanpa baby, that day pun jiran kat kampung dah 8bulan mengandung, tetiba jer dapat nasib yg sama.

    ReplyDelete
  27. Al fatihah, Sedihnye.

    Akak jangan risua k, berdoa banyak2 smoga akak slmat melahirkan

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com