Feb 12, 2014

Bantuan Air...air..air...oooo air oooo

Assalamualaikum wbt...


Pepagi ni otw g keje, rasa macam mendung je..aku harap sangat² hujan turun dengan lebat.. rupanya bukan mendung, tapi memang gelap lagi.. terhampa.. tak apa, jangan putus berdoa..


Oleh kerana dah seminggu lebih area umah aku terputus bekalan air, sampaikan segala aktiviti tergendala, maka semalam khabarnya diorg ada minta sponsor air minuman.. yela, air yang ada tu untuk mandi, basuh baju, masak..kena dengan aku senangla, duk berdua je.. kena yang anak ramai tu susah.. dah macam catuan air lak..

balik keje semalam, bukan main meriah lagi taman aku.. bertrak² duk datang..dari rumah ke rumah.. rupenya agihkan air minuman.. Alhamdulillah...rezeki tu even cuma satu botol..cukup la.. malam pulak, ada lagi agihan air minuman dari rumah ke rumah.. kali satu kotak pulak.. syukur...syukur... tak ada la aku pening²..

 ni air 1st yang kitorg dapat..tengok² dah ada kat depan pagar umah.. 


ni lak air kedua yang kami dapat...*ridsect tu tak termasuk bantuan ye* ni dapat dalam kul 8.30malam kot.. duk dengar orang jerit² "air!! air!!!" kat depan umah.. nak, sekotak dia bagi.. lagi sekotak tu akak aku punya.. since dia duk umah mak mertua dia sepanjang tak ada air ni, aku tolong la simpankan.. takut orang amik je.. dalam ni ada 12botol.. lebih dari cukup untuk aku laki bini..


ni lak masa proses agihan air minuman yang botol besar tu.. ni aku cilok dari wassap.. tak ada masa aku nak amik gambar.. hurmm, sebab dah kuar tv ke diorg bagi bantuan ni?? apa pun, syukur...


kadang² aku mengeluh gak.. yela, berbadan dua ni lain macam panas dia, panas terik membahang, air tak ada..asek nak minum je.. tak apa lagi.. takkan asek nak mandi jeeee, air terhad oi!!! jangan kata aku tak mandi lak g keje ye, sekeh kang.. dan dapat inform dari grup wassap, katanya mungkin lagi seminggu baru bekalan air ada.. wuuuuu, lamanya..

ehhh, apsal pagi tadi tak ada bantuan air dari Syabas ye?? penat je aku duk tak lena tidur nunggu air tahuk.. kemain husband aku susun botol kosong kat tepi nuuu, konon nak bagi senang hangkut air, tapi keciwaaaa.. 



32weeks..macam² dugaan.. bertabahla mami dan ayah!!!




notakecik : lagi kau lari, lagi aku kejar.. jaga kau!!! *ehhh, macam amaran pulekk*

10 comments:

  1. musim2 panas ni xde air memang dugaan betul..

    ReplyDelete
  2. Siannya ko dik. Meh datang umah amik air. Bertabahlah yer.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum tina. kesiannya. alhamdullilah. atleast bekalan cukup untuk korang semua.. sabar banyak ye, dugaan. sekarang macam kemarau. berapa lama sg buloh tak hujan T____T

    ReplyDelete
  4. klu darurat sgt, mai jelah umah akak..bknnya x penah mai...dekat je pon...sian kat mak buyong...jgn kata org mengandung, yg x mengandung nie pon terasa peritnya..panas giler skang nie...tido mlm bkemban jee...x kosa nak pakai uniform tido...hahaha..

    ReplyDelete
  5. krole doakan moga masalah air d prumahan wak akn cpt pulih... sabar ye~

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah....ada jugak bantuan. tapi harap2 cepat2 la bekalan air ada semula kan, still not the same. Betui la...takdak letrik boleh lagi, takdak air kalu... haru.

    ReplyDelete
  7. memang lain maciam panasnya seminggu ni. rasa macam nak duduk kat bilik air je rasanya. hihii

    ReplyDelete
  8. memang lain maciam panasnya seminggu ni. rasa macam nak duduk kat bilik air je rasanya. hihii

    ReplyDelete
  9. assalam.

    wah ini macam x acilah
    awat kami xdpt pun ..

    kak ati tgl di BSE..
    pnh dengar X?

    semoga cepat2lah air ada kembali ye :)

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com