Jul 7, 2014

Jiran oh Jiran

Assalamualaikum wbt..

i cannot brain this..

situasi:
seorang jiran aku (bukan bersebelahan rumah) mempunyai seketul motor scrambler yang mana ia boleh mengluarkan bunyi bingit yang bisa membuatkan hati anda panas..ok, malas nak skema sangat.. cakap terus je.. aku tak paham, kenapa dia suka pulas throttle tu berkali².. masuk gear, pulas banyak kali.. orang muda kata, men "bakar"..ala, susah la aku nak explain.. men pulas² minyak tu laaaaa.. dah la bingit.. kalau kena dengan waktunya tak apa.. ni time maghrib, senja, subuh, tengah malam buta, tengah hari.. semua tu time orang nak rehat.. senang kata time anak aku tidur.. engko kalau nak memekakkan telinga, pekak la sendiri.. geram betul la.. kalau engko tu muda lagi tak apa la, aku paham.. ni dah tua, dah bapak² orang pun.. bukan aku sorang je tau bengang, laki aku pun bengang.. kang aku buat aduan kata aku sorang je emo, orang lain ok je.. meluat!!!

nak je aku buat aduan.. seb bek fikir aku ni orang baru.. kang kata baru duduk situ dah besar kepala lak.. yelaaaa..



notakecik : teringat bubur durian jiran sebelah bagi..makan sikit, mendapat batuk haku ni haaa..

12 comments:

  1. benci bunyi motor macam tu...

    ReplyDelete
  2. cuba buat-buat keluar lepas tu buat-buat tegur, "ler, ingatkan ada org majlis perbandaran datang nak tebang pokok.."

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..xdan nk tegur sbb berdesup gitewww

      Delete
  3. stim lebih la tu owg yg pulas moto tu...hehe sabar mis tina sabar!!!

    ReplyDelete
  4. hahahaha biasa la tu adat berjiran tina oi .. sabo je la .... panjatkan doa semoga org tu sedar perbuatan die buat org lain sakit hati ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari² doa kak..smpikan terrrdoakan yg jahat pulak.. adess

      Delete
  5. Buat2 duk luar pastu tunjuk jri kat bibir ckp ank sy tido. Tgk apa reaksi dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tidak la dia nk pandang kak..

      Delete
  6. sabar..sabar.. hidup berjiran ni, macam-macam situasi kita kan jalani.. :)

    ReplyDelete
  7. dia bakar2 moto, awak bakar la benda lain tina oi. hahahah

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com