Sep 2, 2014

Senang je

Assalamualaikum wbt..

Situasi dalam kedai tak berapa nak runcit..aku nampak bungkusan² serbuk dadih segera pelbagai jenama.. teringat yang laki aku agak sukakan dadih, terasa nak beli dan buat sendiri.. 

"jom beli serbuk dadih ni, saya nak buat la..awak kan suka makan dadih.." sengihhhh
"pandai ke buat??" soal husband aku yang agak ragu².. yela, aku kan pemalas..tambah lak, aku bukan pemakan dan penggemar dadih..
"apa susah, gugel je la cara nak masak" ayat tak berapa cerdik padahal belakang plastik tu ada cara² nak buat dadih.. LOL
"ok..kite beli perisa mangga dan beli nata de coco sekali, baru sedap.." cadang husband aku


sebulan setengah kemudian..


berbekalkan periuk kecik, ngam² je 3liter air, susu cair, gula dan serbuk dadih.. kacau pun dengan penuh lemah lembut bak obor² "terbang" dalam air.. ok siap!! masa untuk packing.. dadih tu kira packing ke cane?

demmm..senang je rupenya buat dadih.. semudah kentut bersepah..beli segala benda tu semua masa puasa.. semalam baru je berjaya buat.. ko rasa?? selalu jugak la husband aku perli.. serbuk dadih tu macam jadi perhiasan je dalam kabinet..

hati terkinja² suka bila husband makan bertambah²..beria beliau makan.. ye, dadih semua sama je..senang pulak tu buat.. untuk orang yang pertama kali buat, bangga hokey!!!

hasilnya.. dadih + nata de coco perisa mangga sehati sejiwa chenta rindu awak 201%..


ok, masih bangga..sekian terima kasih (mesti ada yg kutuk aku kan..benda senang pun tak reti buat..kekeke)



notakecik : Semalam cuti..tapi sabtu ni keje.. tak nikmat langsung!!!

19 comments:

  1. kak. mmg senang buat dadih ni tapi kekadang malas menguasai diri kan hahahahahaha...

    selalu buat guna botol air mineral beso tu dua botol. Tapi org cakap, kalu gantikan dgn susu segar lagi sedap. Taruk coffee mate sikit bertambah lemak. Tapi tak terbuat2 lagi pooonnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tau xpe, malas giler.. hoh, yeke??? ok..nt akak terai..

      Delete
    2. Tula. Nanti kita try nakk. Hahaha... Cam sedap je. Tapi penah rasa yg taruk coffeemate, beli kat satu restoran kat dengan jln reko. Sedapppp, lemak

      Delete
  2. vavavava..! tu la resepi memikat suami :) dgn masakan hasil air tgn isteri walau hanya buat dadih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakaka..memikat la sgt.. xpe, memula yg simple dl kan..

      Delete
  3. sedapppp...memang ringkas buat dia..tapi malas saya tu dah tahap apa..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nmpknya ramai yg mls kan..termasuk akak..tu perkara biasa.. hehehe

      Delete
  4. Wah.. tahniah,
    akak pun pemalas buat dadih ni.. hehe..
    nak sikit, boleh? hehe..

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. hahaha..cpt hbs tu wajib la..nk buat tu berpeluh²..

      Delete
  6. kire okayh pe dh penah buat..i'ollsss lg teruk xpenah buat langsung..agar2 pun belum tau lps ke idok nie...kihkihkih

    ReplyDelete
  7. Cik mah pun suka dadih..suka sngt wat....sedap n mmg senng sngt wat...nyum2

    ReplyDelete
  8. anak aku suka mkn nanti nk buat la wlupun aku pun tak penah buat jg ... hahhaha

    ReplyDelete
  9. apa salahnya buat pakai instant.bende yg dah senang jgn disusah-susahkan...hihihi

    ReplyDelete
  10. ini bukan keje orang malas..... orang rajin yang mengaku malas.

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com