Nov 10, 2014

Atuk Sementara

Assalamualaikum wbt..

Masa nak balik kampung hari tu, kami sempat la singgah kat Salak Tinggi, makan kat sana.. dah dikabor makan kat sana sedap, layankan je la..sampai kedai tu, punye la penuh parking.. 2kali kot tawaf, baru dapat parking.. tu pun jauh..hukhuk..

Dah order semua nak makan apa, makanan pun sampai la dengan jayanya.. aku ni tunggula turn akak aku atau abang ipar aku siap makan.. sebab aku jaga Danish.. bergilir la kejap.. pasan Danish nak tidur, cecepat aku duduk dan baringkan Danish kat riba.. tapi melasak lagi.. grrrrrr..

Tetibe, datang tauke kedai.. 
"Dik, tak apa la..biar pakcik jaga anak kejap.. awak makan.. kesian susah nak makan.."

aku siyes terkedu..dalam otak ni, macam² aku fikir.. betul ke pakcik ni nak jaga? kalau dia bawa lari Danish macam mana? dia jual Danish ke? boleh ke pakcik ni dukung Danish? haihhh, semuanya -ve thinking.. aku kenal pakcik tu pun tidak, harusla semuanya negatif.. lama woiii nak bagi kebenaran.. pakcik tu lama gak la tadah tangan dia nak amik Danish.. 

Finally, aku pasrah.. bagi gak la kat pakcik tu..
"Alaaaa baby..dengan atuk ye.." tetibe.. sebak pulak aku sebab Danish memang tak ada atuk.. baik belah aku atau belah suami, memang dah tak ada.. *sad*

sambil makan, mata aku membulat perhati.. suap..suap..suap..tengok² Danish tak ada.. pakcik tu tak ada.. ahh sudahh, anak aku dibawa lari ke?? aku rasa aku makan tak kunyah pun, suap telan..suap telan.. tetiba pakcik tu muncul.. Danish mata dah layu.. pakcik tu tepuk²..goyang²..tidur akhirnyaaaa.. wahh, hebat penangan atuk sementara tu..

gigih betul pakcik tu dodoi Danish.. hehehe.. 

see.. terharu gak la.. 
pastu aku macam kesian laa.. mak sedap makan, anak bagi orang lain jaga.. so, aku g la nak amik Danish.. cecepat isteri pakcik tu kata, "makan tak habis lagi tu..duduk dulu, habiskan makan..anak biar pakcik tu jaga".. Ya Allah...nak nanges tepi katil je rasa.. aku ni dah la hati tisu.. muahaha.. 

terima kasih banyak pakcik dan makcik.. selama saya ke mana² kedai makan, tak pernah ada orang hulur tangan nak tolong.. walhal tak mengharap pun.. ni adalah kali pertama.. terharu sangat².. moga Danish besar nanti jadi anak yang soleh.. yang penting, jangan buang mommy dan ayah kat rumah orang tua..

12 comments:

  1. Act masih ramai lg rakyat malaysia yg perihatin kan?alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. tina. akak pun mcmtu. kalau tgk org yg tgh dukung anak, makanan mereka dah sampai, mesti nak offer juga jagakan anak mereka. alhamdullillah, kebykkannya bagi..tapi akak taklah duduk jauh dari mereka. duduk saja sekitar mereka..

    sobs. yelah, sebab kita takde anak sendiri. menumpang kecomelan anak org.. sobs..sobs..
    terima kasih ya ibu2 yg bagi pegangkan anak2 tu.. T_T
    (rasa nak nangis jap..)

    ReplyDelete
  3. terharu nya bace... semoga allah murahkan rezeki pakcik tu..
    tina, ayat last tu sedih la.. x sanggup nk bace T_T

    ReplyDelete
  4. sedih baca entry ni.. x sangka masih ada lg insan baik mcm pak cik tu..smg psgn suami isteri td dimurahkan rezeki selalu amin...

    ReplyDelete
  5. Baik giler pak cik tu kan...
    Mungkin dia rindukan cucu dia?
    Anyway hai saya follower baru dekat sini...
    jom sama-sama usya blog saya yang giler tu pulak..
    http://binimazlan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. baiknya... may Allah bless him. TApi tu la kan, kita pulak yang tak sedap hati nak bagi orang gitu.. and opkos makan pun lelaju jer kan. I remember dulu kalau pergi tgif memang bebudak sana suka betul main ngan kids.. tapi I yang tak sedap hati. hehehehe

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum mizz..ada juga org yg mcm ni baik dtg nak menolong tapi kekadang tu kita yg terasa was2nyakn....

    ReplyDelete
  8. hihi, mmg menakutkan sbb skrg ni org baik ngan orang jahat susah nak beza
    tp sbnrnya masih ramai org baik dan prihatin

    ReplyDelete
  9. byk kali jugak icha jd anak angkat tokey kedai mkn kat kedai makan depan ramai seafood tu .. tokey pompuan tu dedulu rajin amik icha ..suka benor sbb anak kecik rak de ..hihi senang mak pak nk melantak ...

    ReplyDelete
  10. baiknyaa hati pakcik. sampai tertidur danish hehe

    ReplyDelete
  11. baiknye pakcik. agaknye sebab tu kedai dia ramai orang. bila tauke pun baik, ramai la yang nak pergi

    ReplyDelete
  12. Apa nama kedai ni... sedap ke? Boleh saya cuba nnt klu sedap... boleh gak mintak tolong pakcik tu jagakan aina..hehe

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com