Nov 20, 2014

Tukang sepah

Assalamualaikum wbt..

Ada anak kecik yang dah mula melasak ni memang menguji kesabaran.. ye, anak aku baru 7bulan.. tapi dia punya melasak tu..phewww.. maybe sebab anak lelaki kot.. hemak kecik, anak bila memberontak, dia suka hempas² badan dia.. kadang² aku memang tewas..

skang ni dah start suka buat sepah.. aku pasrah..pasrah sangat..

aku dah lipat tudung tu..susun cantik..datang dak Danish, dia saja landing atas tudung, tarik selai pastu lap hingus dia.. aku rasa macam, erghhhh..gud boy!! bila aku marah, buat muka tak puas hati..

tarik² beg bedak dia..habis bergelimpangan bedak, minyak telon, losyen, minyak rambut dia.. ni sebelum bergelimpangan.. aku tak dan nak snap gambar.. bengang barangkali..

Danish tertarik dengan benda yang kaler menyerlah.. merah!! bedak cap agnesia, suka terbalikkan macam tu lepas dia pusingkan tudung..habis tumpah bedak.. pastu dia landing atas bedak.. satu badan bau bedak.. haku jugak yang bersin²..

dan skang tabiat dia, pantang nampak aku kat DAPUR... sure Danish akan panggil "ma..ma..maaaa"... bila aku amik, tempat tuju dia rak botol susu, rak pinggan, peti ais.. pasni semua benda kena sembunyikan.. 

anak dah start menyelongkar ni, kepeningan la aku.. tapi tak nak sembunyikan barang la, kang bila pegi rumah orang, Danish jadi jakun lak.. kena train la dari kecik jangan suka² usik barang dan sepahkan barang.. haaaa, boley gitu?


notakecik : dah lama tak ada notakecik..tak tau nak note apa..macam² perasaan ada skang ni.. menyampah!!

11 comments:

  1. Sel2 otsk tgh berhubung..biar dia explore.

    ReplyDelete
  2. comel danish..baru 7 bulan tuh..mommy get ready okayh bile danish dh dpt kaki nnt..makin kurus mommy..hehe..

    sama dgn je si mek tuh..nak2 pulak kalau tgh melipat..kemain lajuk lg tgn die nak menarik2 kain2 yg dh tersusun cantik..yg berkepuk2 dlm bakul xde pulak die herannye...adeh..

    ReplyDelete
  3. hehehe...
    sel-sel otak dh berhubung tu kak.

    ReplyDelete
  4. bolatnya danish... motak pulak,,, geram tgk nya... :)

    ReplyDelete
  5. semua budak2 suka rasa nye ...
    kain yg berlipat
    alatan dapur
    semua yg kita x bg itu die nk

    ReplyDelete
  6. Lamenye xkomen kt blog org.. How time flies.. Blogwalking kali ni si owner blog dah ade anak.. Huuu rindu zaman bujang dlu!! 😰

    ReplyDelete
  7. satu perkembangan yg bagus... aktif ... dah mula melasak...

    ReplyDelete
  8. budak bijak danish ni...biar je selagi tak merbahaya...nanti da penat main tu...kita kemas

    ReplyDelete
  9. kanak-kanak dan tukang kemas berpisah tiada.

    ReplyDelete
  10. Hehehe...go go danish..hehe...tu lah keje bufak2 kan

    ReplyDelete
  11. Akk tgok danish ingat aish masa umur2 camni..ai is rindu sgt nak ada bb..but dah xmo beranak dah..huwaa

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com