Dec 19, 2014

Belanja Sekolah, 7 tahun akan datang

Assalamualaikum wbt..

Sana sini sale barang sekolah.. ayuh kembali ke sekolah la.. macam² promosi nak tarik pelanggan.. aku tengok² gak hari tu.. makaihhh, mahalnya.. zaman aku sekolah dulu, tak ada la mahal macam tu.. kalau dapat beli kasut sekolah yang RM35 ke atas, kira mahal.. haaaa...

Sekarang nan hadooo kasut cantik tapi murah.. kasut budak sekolah rendah pun makan RM29.90.. phewww... beg sekolah lagi.. macam² pattern lak.. frozen la, barbie la, cars la, ben10 la.. 

tu zaman sekarang..tahun ini.. 2014 nak masuk 2015.. paling mahal baju sekolah budak lelaki.. kemeja, seluar, baju sekolah agama lain pulak, sampin lagi, songkok lagi, kasut kena lebih, stokin.. aku tak caye budak lelaki boleh ada sepasang atau 2pasang je.. lasak.. 

aku tak tau la 7 tahun akan datang macam mana.. masa tu dah masuk tahun 2021.. Danish darjah 1.. entah berapa pulak kos nak masuk sekolah.. yuran, buku, alat tulis, baju, kasut, seluar etc..etc.. 

tak apa la, moga ada rezeki nanti.. insyaAllah.. bukan mengeluh ke apa, cuma tak mampu kejar kenaikan harga barang sekarang.. gaji lak masih ditakuk lama.. beginila nasib.. kena kerja..kerja..dan kerja lagi untuk kelangsungan hidup.. 

itu baru cerita pasal sekolah..itu aku baru bayangkan anak sorang.. phewww.. tak apa la.. takkan tak bagi anak pegi sekolah..

moga Danish jadi anak berguna dan faham susah payah mommy dan ayah dia ni.. jangan tau mintakkkkk je.. pantang mommy tau..

16 comments:

  1. tahun depan nk keluar duit dr ATM pun kena GST guane ?? huhuhu

    ReplyDelete
  2. Kebetulan saya punya entry hari ini pun pasal belanja masuk sekolah..:)
    Kena menabung..ada masa 7 tahun lagi tu :)

    ReplyDelete
  3. Yang kaya nak kaya lagi...itulah jadinya

    ReplyDelete
  4. Sama la kak. Dok pkr bnda yg sama. Tp positive kan diri. InsyaAllah ada rezeki anak nanti. Jnji usaha

    ReplyDelete
  5. baju sekolah kain canggih kan dengar kata rm49.90 yer ke.. mahal kan.. dulu masa sekolah pakai baju canggih baru rega baper jer..

    ReplyDelete
  6. Sis.akk dh hbs nak dekat 600 dah psl kelengkapan sekolah.tu pun kena tggu 2nd bacth tahun dpn nk beli lg sikit bju sekolah derang.mmg xckup.sbb parents bekerja.baju kena cukup2 seminggu punya baju..

    ReplyDelete
  7. MINTAK ADIK BOLEH X MOMMY HAHAHAHA...

    Eh iyelah danish sekolah nanti dah tahun 2021 ... mesti lg mahal hargakan.. bnyk pilihan .. lg rambang.. sistem pembelajaran pun lg berbeza ... skrg pun dah mcm²....

    kt dok port klg skrg .. dah blk kg, dulu dok banting... hihihihi mmg jauh sgt kan...

    ReplyDelete
  8. Harus menabung dari skrg sbb dah ada GST..

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum tina.. heeee jauh pergi mami ni.. tapi betullah.. tak terfikir berapa ongkos nak persiapkan anak g sekolah kan.. sheila dgn suami da sepakat nak masukkan tahfiz. nak cari yang dekat2 je hehehehe

    ReplyDelete
  10. sebab tu kena start simpan duit khas untuk anak sekarang ni, klu boleh simpan kat tabung haji, dividen boleh tahan tingginya dan dijamin bebas dari unsur riba'.

    ReplyDelete
  11. Kena berani katakan tak boleh pada anak ketika kecil

    ReplyDelete
  12. huhu..moga dimurahkan rezeki kita ye mummy.

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com