Dec 22, 2014

Periuk Nasi

Assalamualaikum wbt..


aku bukan nak cerita perihal aku baru beli periuk nasi.. ataupun periuk nasi rosak.. waima periuk nasi hilang.. tapi pasal periuk nasi REZEKI..

ko ada backstabber tak?? alorhh, tikam belakang.. yang tak ada niat membunuh, tapi niat nak sengsarakan korang.. aku dulu ada, sekarang tak ada....kot..

ni perihal kawan kepada kawan kepada kawan aku.. ye, agak jauh kisahnya.. tapi bila diceritakan pada aku, sungguh aku simpati.. berkawan baik..kongsi susah senang walau bukan secara dalam, rupanya ada niat terselit.. menikam belakang kawan sampai kawan kena sekat punca rezeki bukan ke kau dah tutup periuk nasi dia?? kejam pada aku..

well, Allah swt tu maha adil..maha mendengar.. kesian kalau korang dengar masalah yang kena tikam tu.. Allahurabbi.. kenapa la dangkal sangat pemikiran.. dari kerana niat nak "NAIK" cepat, ko carassssss habis semua yang ada termasuk kawan.. keji..sangat keji.. 

tak apa la, ada hikmah di sebalik semua ni.. mohon si pelaku sedar sikit masa lagi sebab kau laki bini bakal berdepan dengan satu situasi yang mana bila ada orang yang ko berlaku kejam dan orang tu tak maafkan, mungkin sukar penyelesaiannya.. tak apa la, moga dipermudahkan je la urusan kamu laki bini.. ramai yang doakan ni..

sekarang kau menang.. ye, menang dan kau senang.. esok lusa atau bila² akan datang, doa je la jangan ada musibah datang.. aku harap tak ada musibah yang datang sebab aku doa, kau sedar silap² kau ni.. 

13 comments:

  1. Allah, kesiannya nasib kawan yg kene tikam belakang tu. Smg si pelaku dibeti hidahNya. Amin.

    ReplyDelete
  2. Skrng masa die..buat baik dibalas baik...buat jht jgn sekali..nnti die akan merasa atas perbuatan die jugak..

    ReplyDelete
  3. harap tak jumpa kawan tikam belakang :(

    ReplyDelete
  4. musuh dalam selimut lagi menyakitkan hati dari musuh yg nyata

    ReplyDelete
  5. sabar. sy pun pernah berkawan dgn org mcm ni. huhuhu. but my kes lain. dia sanggup pijak maruah sy depan org lain sbb nak nampak hebat kat mata org. sggup hina sy dpn org whilst puji2 psl dia dpn org. motif? hmmm

    ReplyDelete
  6. tina, kawan tikam kawan tu ada di mana2.
    kena berhati2. maklum laa zaman skrg tak leh jangka yg baik tu baik..

    ReplyDelete
  7. mmg bahaya bila tanpa sedar kita berkawan dengan musuh.

    ReplyDelete
  8. kesian dia... apa nak buat dalam dunia ni takder musuh dan kawan yg kekal... doakan dia sedar atau dapat pengajaran jer

    ReplyDelete
  9. Benda ni sllu terjadi kat orang yg berniaga... dengki xboleh tengok org untung lebih.. nak caras... yer skg diorg menang.. tapi klo jadi blk kat diorg sendiri mau ingat la kan

    ReplyDelete
  10. dunia adalah ujian buat manusia, smg beliau terus sabar.

    ReplyDelete
  11. Ada musuh...mesti ada heronya..
    Mana hero?

    ReplyDelete
  12. manusia mmg cam tu tina... doakan yang terbaik utk dia ... semoga Allah buka hati die utk jd insan yg lebih baik

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com