Jan 21, 2015

Pisang pun bolehhh

Assalamualaikum wbt..

Mood menulis aku buat masa ni memang ke laut.. nape tah.. mungkin sebab banyak benda aku nak fikir kot, esp pasal tempat kerja.. demit!!

Habis cerita.. bosan.. pisang tu bukan pasal pisang goreng cheese yang aku makan semalam ataupun pisang tanduk atau pisang rebus atau pokok pisang..tapi pasal almari pakaian atau omputeh kabor wardrobe.. aku ni dah lama berkenan nak beli wardrobe kat Ikea tu.. nak buh baju dak Danish.. penuh dah bakul dia, sampai semak aku tengok.. tapi tu la, nak ke sana tu jauh a.k.a malassss.. ehh, tapi memang jauh pun.. sudahnya ke kedai perabot kat Dengkil ajoo.. murah pun murah, dekat.. 

Memula datang tu, aku tengok apsal la banyak nooo gambar princess la, frozen la, hello kitty la..comel belaka.. anak aku lak lelaki, tak kena kot dengan jiwa dak Danish.. *tetibe*.. jumpa la gambar angry bird dan upin ipin tapi aku decide amik upin ipin je sebab entah kenapa memang tak suka angry bird.. tempah hari Isnin, hantar hari Selasa (dibaca: semalam)..

Petang semalam auntie kedai tu call..
"hello, Tina ke? ni auntie kedai perabot..itu gambar upin upin u mau tak ada stok leyy.." auntie tu memang sebut upin upin, bukan upin ipin..
"yeke auntie.. habis gambar apa yang ada selain upin ipin dan angry bird?
"ni ada gambar pisang..budak² manyak suka lorr.."
"pisang?? macam mana auntie" ----kat sini aku dah blurr..pisang??
"itu pisang la..cantik.."
"boleh la auntie.."--pasrah T__T

yang aku bayangkan adalah gambar pisang ini ↓↓↓↓↓

malam tadi lepas maghrib, diorg datang mai anta wardrobe tu.. ohoiiiii..comel oiii.. pisang...pisang..pisang.. berdekah aku bila nampak.. sampai dak Danish pun pelik nengok mommy monster dia ketawa macam nak terkeluar anak tekak.. ni haaaaaaaaaa... siyes comel...

 ↓↓↓↓↓
 ↓↓↓↓↓
 ↓↓↓↓↓
taraaaaaaaaaaaaaaa

pisang yang dimaksudkan tu adalah THE MINIONS.. kahkahkahkahkah.. mamtik² aku ingat bananas in pyjamas.. mungkin sebab kaler kunen tu kata pisang.. LOL.. comel gilos!!! tapi dak Danish macam seram² lak nengok kartun tu.. Harga pada aku okla, murah la gak.. RM300, kedai kat pekan Dengkil, sebelah Balai Polis Dengkil.. lupa pulak aku nak amik gambar tang dalam tu.. banyak la boleh muat baju dan barang² dak Danish.. so, yay!! mommy is suka.. dah boleh kemas bilik tu jadi lebih helok di pandangan mata.. TQ suami.. chup..chup.. muah ciked!!


notakecik : kadang aku langsung tak boleh fikir positif tentang "nasib" aku kat tempat kerja ni.. dan bukan gak aku nak kata malang.. entahla, perasaan jadi sangat tak keruan.. kang emo², kena megren lak.. so, malas fikir dan lantakkan je.. aku masih ada suami dan anak dan family dan kawan².. 

21 comments:

  1. jauh nau pisang ngan minions..ahahahaha..

    ReplyDelete
  2. hahahahahahaahahahahhahahahha gelak jap.

    hahahahahahahahhahahaahahahahahaha

    inikah pishangnya??? ini miniyonnn lah auntie. hahaha asal kuning panjang hujung bulat sume dikabo pishang ya agagagagagaa

    ReplyDelete
  3. Hahahaha... minion dah jadi pisang.. pisang pun pisang la~~
    wardrobe fatihah pun makin bertimbun. Mak sedara dia rajin sangat membeli baju. drawer dah penuh..

    ReplyDelete
  4. hahahaha. auntie tu nampak minions tu warna kuning tu yang panggil pisang. :P

    ReplyDelete
  5. Adoi..lawakla auntie tu.

    Minions pun comel ^^

    ReplyDelete
  6. oo itu aunty ... kasi translate banana to pisang la ..sbb minion mmg budak2 panggil banana ....sbb minion kan nyanyi lagu ...baaa baaa baaa naaa naa naaaa...potato naaaa....hehehe
    anak2 aku pun panggil banana

    ReplyDelete
  7. hahahaha...pisang pun pisang laaaaa...

    ReplyDelete
  8. nak tergelak baca.. pisang vs minion. cantek tina. nape tak amik gamba dlm almari tu?
    nak tengok gakk....

    ReplyDelete
  9. Ekekeke...tumpang gelak. Pisang pon pisang lah. Sebab kaler kuning kan ☺

    ReplyDelete
  10. Hahahaha...adoihai aunty tu..mmg klakalah..tp comel...danish pun comel...cik.mah punya almari pink..xde corak2 pun..yg plain tu...

    ReplyDelete
  11. Tauke kedai nak jual barang... semua gambar dia cakap cantik

    ReplyDelete
  12. Seyes..ms auntie tu bgthu pisang akk pun bajet banana pjamas tu tau...wakakaka..jauhla minion dgn pisang..kotttt

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum tina. ahahhaha pisang pisang.. ekekekeeee

    ReplyDelete
  14. hahaha takley bla betul. kite fikir memang gambar buah pisang sekali minions. cehhh

    ReplyDelete
  15. kah kah kah...saya pun gelak..comelnya... niat saya pun nak cari almari comel macam tu untuk husna..:)

    ReplyDelete
  16. jhahahah...saya pun ingatkan pisang yang mula2 tu..rupaya pisang comel2 nih..hahaha..
    pisang pun pisang la...janji bukan frozen..ye tak??

    ReplyDelete
  17. Saya yg baca ni pun gelak bdekah...comey aunty tuuu

    ReplyDelete
  18. Hahaha.. pisang alaff baru.. ku terbayangkan bannana masa mula2 baca entry ni

    ReplyDelete
  19. kahkahkah....mcm pisang emas kot auntie tu tgok...

    ReplyDelete
  20. minions = pisang? hahahahaha (leh jd champion maharaja lawak auntie tu tau) ;p

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com