Mar 23, 2015

Hal-hal dan urusan rasmi

Assalamualaikum wbt..

Dari hari ke hari.. minggu ke minggu.. bulan ke bulan.. bintang ke bintang.. ,ok, dah masuk repekan murni.. kan hari tu kabor nak tukar nama Danish kann... aku gigih la pergi Sabtu lepas.. "Tina, ko hengat pesuruhjaya sumpah tu nak tunggu kau hari minggu??!!!".. hah, lebih kurang gitu la ayatnya.. dah aku lak nape tak terfikir bab ni??

ok..aku ni dah alang² ke sana, apa lah salahnya aku bebuat ada urusan.. ke tingkat atas la kami, aku nak tukar ic yang dah berkurun lama kurahsiakan cintaku padamu.. sejak umur 18 tahun kot ic tu.. kahkahkah..giler lama.. plus, aku nak feeling hemak² untuk gambar ic ni.. pegi amik no, pastu tanya pasal pesuruhjaya sumpah, buka setengah hari hari biasa, nak jumpa petang, kena pegi mahkamah.. big no la nak ulang alik.. 

Sampai kaunter untuk tukar ic, hulur ibu jari tangan kanan.. banyak kali gak kot aku tenyeh benda tu.. asek tak leh baca je.. ahhh sudah, warga asingkah aku!!! *propa sangat*.. sudahnya budak tu kata, "akak, cap jari akak kite tak boleh nak match dengan yang lama la.. cap jari lama tu tak proper, garisan banyak hilang, mungkin orang yang amik cap jari ni buat suka hati dia".. nah, nampak.. patutla urusan bank susah nauuu nak detect cap jari aku.. masa kat KWSP dulu pun sama.. ciskek betul..

PERGI JPN NAK TUKAR IC,
JAP CARI TAK MATCH..
KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH


Orang lain buat ic 24jam dah boleh siap.. aku 2minggu.. macam budak baru nak buat ic, yang baru masuk umur 12 tahun tuuuu.. haishhh.. terpaksa tangguh lagi urusan nak tukar nama Danish.. 

pelan²..nanti aku buat entry nape nak tukar nama walaupun belum tukar.. selagi ic tak siap, selagi tu aku duk diam.. ehh, boleh tak aku gedik call JPN tanya ic dah siap ke belum.. hahaha.. okbye

9 comments:

  1. tina... knp nk tukar nama danish? meh pm2.. share story...

    ReplyDelete
  2. akk baru bt ic atirah..sehari je siap..hehehehe

    ReplyDelete
  3. mmg ada hotline jpn.. masa buat ic aritu dia mmg bgtau, klu nak amik ic kol dulu tanya dah siap ke blum baru dtg amik. cer kol..apatah no.nya lupa plak

    pasal cap jari tu.. aritu kak nad kene cam tina gak. tp org kt kaunter tu sih pakai losyen yg dia bg..pastj ok je..

    aah, nape nak tukar nama danish?

    ReplyDelete
  4. Tukar nama???..sila update okayh..

    ReplyDelete
  5. nak tukar nama ? awat ? lambat jgk ..acik baru tukar ic 2 hari je ^_^

    Jom Vote blog acik bagi msmw

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum tina. ehhehe last sheila tukar ic masa tengah sarat mengandung adam. ekekekkee.

    ReplyDelete
  7. aah tak cerita lagi nape tukar nama danish tak sabo dah ni kikiki

    ReplyDelete
  8. Better call dulu sblm dtg collect takut blom siap ic baru..

    ReplyDelete
  9. kite pun klau urusan bank ke punch card ke mmg xleh detect cap jari...smpai utk punch kite trpakse pakai password..org lain tenyeh jari je setel...nape nk tukar name???best dah danish tu...story2

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com