Mar 12, 2015

Progres menjelang 11 bulan

Assalamualaikum wbt...

Macam dah lama tak menulis pasal dak Danish.. saje untuk simpanan aku.. beberapa hari je lagi menjangkau usia 11 bulan.. dah macam² pencapaian dak Danish..walaupun lambat, tapi still aku rasa happy.. makan masih ok, belum pandai memilih lagi.. 

Dah pandai merangkak.. gigi baru tumbuh 2 batang.. melangkah masih belum mahu, malas ini budak.. berdiri sekejap, pastu duduk.. erghhh...

suka selongkar beg mekap dia.. penat aku kemas, dia selongkar balik.. kuarkan semua barang, pastu aucak dengan beg tu..

bukan setakat beg mekap, drawer pun dia selongkar.. 

gaya tidur nak planking je..

Dan skang, dalam proses nak tukar nama dak Danish.. haaa, mesti korang nanti tertanya² kan nape aku nak tukar.. tunggu dah setel urusan, aku up kat entry.. ceritanya panjang..

hurmm, skang ni ada sedikit penat bila ada yang sebok tanya, "ehh, belum pandai jalan lagi?".. "anak dah nak setahun, bila nak tambah?".. "apsal kecik je anak ko?".. "asek demam je anak ko, apsal?".. ohoiiiiiiii, siyes penat nak jawab.. 

Danish lak skang pantang nampak aku dan apaknya makan.. selajunya dia korek mulut kami.. minum air masak guna cawan, pastu dia celup tangan dalam cawan.. pffttt.. duduk kat stroller pun tak nak sangat dah, panas bontot.. peminat kucing.. akan nanges bila orang tak dikenali amik dia.. haaaa, yang ni aku suka.. so tak ada la Danish sesuka hati mengikut dengan sembarangan orang.. gegege..

okbye..



notakecik : serumit-rumit keadaan dan masalah, tentu ada jalan penyelesaian.. aihetchu!!

14 comments:

  1. Alahai..comel je budak botak tu tido...tukar cpt..dah nak masuk setahun da mommy ;-)

    ReplyDelete
  2. Ala kecik lg kan ...mmg x reti jln ...ngok ngek jg yg bertanya tu......


    X sabo nk tau nape nk tukar nama

    ReplyDelete
  3. hihi you are going to miss these moments kakak..yang tanya soklan bonus banyak2 tu abaikan..anasir semua tu..haha

    ReplyDelete
  4. X sabar nak tggu next entry...abaikan kata2 org...yg penting progress anak masih dlm linkungan had umur serta anak kita sihat walafiat alhamdulillah...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum mami danish. nanti story tau pasal nama tu. hehehe btw, bff sangat budak 2 orang ni. adam pun gg 2 batang je. semua proses sama la budak 2 orang ni. ahhahahhaha danish danish, umi sheila nak gomol awak. jangan nangis pula nanti. ekekekee ;p

    ReplyDelete
  6. comellll danish..sama je peel ngan si mek tuh..suke nau selongkar drawer..

    ReplyDelete
  7. comel jer dia...mmg perangai budak umur 10-11bln ke selongkar semua barang...thaqif pun rajin sangat punggah barang.

    ReplyDelete
  8. x sabar nak tahu cerita tukar nama danish tuuuu

    ReplyDelete
  9. omeynya dak kecik ni. macam-macam dah reti ni. :D

    ReplyDelete
  10. Suka tengok pic dia masukkan kepala dalam be, comel jerk....;-)

    ReplyDelete
  11. Ada ke orang tanya macam tu?/tak sayang mulut....

    hahah..siap korek mulut..pandai dia..tahu apa mak ayah makan sampai tak bagi kat dia...heheh

    ReplyDelete
  12. Assalam tiza,
    haaaaaaaaaaaa
    mola dah menyelogkar he3
    nomeinya dia titon he3

    ReplyDelete
  13. Bijak!

    Sgt rajin dia berkemas ye tina

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com