Apr 3, 2015

Kecelakaan

Assalamualaikum wbt..

Minggu ni aku keje 2 hari je..gila la.. Isnin cuti sebab anak tak sihat, Selasa leje, Rabu dan Khamis mc sebab sakit mata.. hari ni keje balik.. masuk keje macam blurr.. kahkahkah..giler..

Oh ya, Selasa lepas adik lelaki aku, satu-satunya anak lelaki tunggal dalam family terlibat dalam kemalangan.. siyesli aku terkejut.. walau dia cedera ringan,tapi hati tetap risau.. 






tengokla, kalau jadi kat aku memang dah seriau.. 

lokasi kejadian kalau tak silap kat Kahang, Kluang.. menurut adik aku lagi 5km nak sampai tempat hantar kelapa sawit tu, brek tak fungsi.. kat selekoh dan sedikit menuruni bukit.. bila tekan brek je dan tak fungsi, adik aku terus mengucap.. memang berderau darah bila dapat tau kejadian ni..

Alhamdulillah adik aku cuma cedera ringan.. memang urut dada sangat la tu, syukurrrr Allah swt masih panjangkan umur dia.. 

sebelum ni dia jalan kat highway je, JB-Penang.. bila jalan macam ni, harusla risau.. ye, memang celaka boleh berlaku kat mana², tapi sape² pernah lalu jalan Kahang, mesti tau keadaan jalannya kan.. seram, sempit, selekoh banyak.. 

korang, memandu ke, menunggang ke, mohon hati²..

16 comments:

  1. Assalamualaikum tina. alhamdullilah adik awak takda pape. debor baca wehhh. suami sheila nak bawa lori besar gak pasni. adehhhh

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...adik tina tak apa².

    ReplyDelete
  3. ish bahayanya kak. camne lah brek boleh tak fungsi ek. banyak kes camni. naseb baik takde pape. tengok gaya lori tu takut.

    ReplyDelete
  4. ya Allah... nasib baik adik tina takde pape..

    ReplyDelete
  5. ALHAMDULILLAH, XDE APA YG SERIUS
    MASA ADIK AKAK KEJE SBG 'ABANG LORI, DR UTARA SELATAN, TIMUR BARAT
    AKAK MMG RISAU KAT DIA
    SKRG DIA KEJE BAWAK ERL, PUN RISAU JUGAK,
    X KISAHLAH KAT MANA, KEJE APA, HATI2 SELALU

    ReplyDelete
  6. Adik tina bw truck tu....alhamdulillah....bahayanye kan

    ReplyDelete
  7. nasib baik die xde pape.. cedera je..
    takot tgok.. huhu

    ReplyDelete
  8. Kenderaan berat mmg selalu jadi macam tu. ..bebanan yang berat membuatkan brek cepat haus.

    ReplyDelete
  9. hilangkan mengantuk semasa memandu dengan performance drink shaklee

    whatsapp: 014-8023830

    http://lynnsharudddin.blogspot.com/2015/04/testimony-performance-drink.html

    ReplyDelete
  10. Syukur Alhamdullilah sangat sangat adik awak selamat..
    Itulah, kadangkala pihak pengurusan lori ni, tak ambil berat hal maintenance kenderaan..

    ReplyDelete
  11. Bahaya kan ..syukur Adik Tina okey..

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah adik tina selamat...teruk juga keadaan lori tu ..

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah.. syukur takde apa2..

    ReplyDelete
  14. Assalam tina,
    Alhamdulillah semua selamat yer
    akak pun baru jer tengok kemalangan maut semalam tau3
    semua kita harus hati2 bila memandu

    ReplyDelete
  15. memang kalau jalan kelapa sawit mesti jalang macam trek lumba tu..selekoh banyak..hati2 la lain kali..bahaya betul..

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com