May 25, 2015

Bukan rezeki

Assalamualaikum wbt..

Kejadian Jumaat lepas (22/05/2015)..aku sebenarnya sangat geram..tapi bila tengok tuan badan sendiri chillex je, aku pun tak nak la geram².. anggap je bukan rezeki akak aku..

Macam biasa, 5.35pm dingdong bunyi loceng, terkedek² la aku jalan nak balik.. Jumaat lepas tu aku parking kereta kat luar sebab dah lambat sampai ofis, malas nak masuk parking lot.. tengok fon dah ada 2 misscall, no ofis.. aku tak tau la sape.. kali ketiga call, aku dah nak uturn.. akak aku call kata kereta dia HILANG.. ahhh sudah, aku pun bagi soklan spontan, "ko parking kat mana?".. dah tentu lunch hour tu kuar dengan aku..kahhhhh.. deras² aku patah balik ke opis, tengok akak aku kat tepi jalan dengan 2 3 orang lagi.. muka merah, mata berair, nanges..

aku memang terkejut oit.... perkara pertama aku call husband aku bagitau hal ni, pastu call BS bagitau amik Danish lewat.. 

cubaan buka bonet kereta akak aku.. myvi sebelah tu penyangak punye, gunakan no pendaftaran palsu.. keji sangat!!

sama ada dah selesai atau ngah cari tools nak buka kereta.. muka nerd, tapi hati banyakkkkkkkk hitam!! 

conversation budak² Sapura (kilang sebelah).. so boleh agak kan kenapa tukang snap tak amik tindakan.. bila ada yang up kat facebook, ramai duk tanya, "kenapa yang amik gambar ni tak sergah?".. dah kalau dia sendiri tak pasti tu kereta sape, kang silap sergah naya je.. dah beruntung sangat la dia snap gambar penyangak tu.. terima kasih orang sebelah sebab bagi info dan snap gambar ni.. at least tak salah tangkap orang.. 


rumors lain kata, kereta akak aku BANK YANG TARIK.. adoiii, ingat bank tu keji sangat ke nak tarik kereta macam tu.. kereta bayar cantikkkkkkk, takkan la bank tarik.. ku lempang jugak mulut puaka tu.. 

kes -
Hilang kereta Perodua Alza, no pendaftaran WTX4993, warna Pearl White pada 22 mei 2015 pada jam di antara 5.00pm hingga 5.30pm.. 
Suspek menaiki kereta Perodua Myvi warna putih, no pendaftaran MCA521 (NO PENDAFTARAN PASLU), berbangsa cina, 2 orang..


Kepada pemilik SEBENAR MYVI PUTIH MCA521, maaf sebab dah jadi viral seluruh kawasan Bangi no kereta anda.. sebab bila check no plat tu myvi putih gak.. kiranya pandai la penyangak ni nk mengaburi mata.. 

apa pun..terima kasih kepada semua yang tolor sebarkan maklumat..yang viralkan.. yang minta bantuan rakan lain.. skang ni masih dalam siasatan polis dan Alza putih dalam senarai hitam pihak polis.. dah la aku pun pakai Alza.. pfftttt... 

aku harap penyangak ni cepat la kena tangkap.. ikutkan perasaan aku, nak je aku pijak tengkuk mangkuk ni.. haishhhh...

so, kami pasrah bersama² dan anggap mungkin ada yang lebih baik lepas kejadian ni.. 

26 comments:

  1. Ya Allah.dah kenapa.tak de keje lain ke.geramnyaaa!~

    ReplyDelete
  2. InshaaAllah..mungkin yg lebih baik yg Dia nak gantikan utk Mila..pakat2 doa biar penyagak tu kena tangkap..nti awk boleh pijak tengkuk dia macam anak patung....haha

    ReplyDelete
  3. Aduhai. kalau kereta hilang boleh claim insurans ke tak eh kak?

    ReplyDelete
  4. Ya Allah..
    saya doakan kereta kakak awak ditemui secepat mungkin..
    Lagi sakit hati kan sebab dpt tgk rupa penyangak tu..

    ReplyDelete
  5. Smg kereta kakak tina segera ditemui dlm keadaan yg baik..bersabar ye..

    ReplyDelete
  6. Semoga dipermudahkan urusan akk sis miss tina ye..huwaaa..kesian btul

    ReplyDelete
  7. Saya doakan supaya dapat tangkap penyangak ni secepatnya.. and ajar dorang cukup2.. mencurik jer kerja nya. Hope ur sister will get a better one.

    ReplyDelete
  8. Ya Allah..seriaunye..in a way bgs jugak la ade yg tangkap gambar..eeiiii geramnye..siang2 cerah pun boleh nak mencurik..moga kete kakak tina dpt jumpa blk..amin..

    ReplyDelete
  9. Ish..jahatnya...mujur jugak diaorang ambik gambar tu..kan?

    ReplyDelete
  10. Zaman sekarang ni macam macam..bahaya.. hati hati ye

    ReplyDelete
  11. kesiannya akk tina.. mohon viralkan 1 malaysia..
    geram pulak orang macam ni...
    dah wat claim insurans ke..?

    ReplyDelete
  12. Eh kesiannyaaaa, ya Allah tak sangka ada orang buat kerja cam ni kan..Haraplah kereta dapat jumpa yea...

    ReplyDelete
  13. tina, kalau kita report polis, polis akan ambil ke, kereta kita tu sebagai barang bukti?

    ReplyDelete
  14. Mizz Tina, nak share n viralkan story awak ni kat FB yer. MB pun pki gak Alza, risaunya. tak selamat dah, jangan kata keta mewah, keta tempatan pun tak selamat.

    ReplyDelete
  15. Allah..

    tu la orang sekarang..
    lebeh suke snap pic dari bertindak..

    tapi bak kata awak..
    dah kira okehla dia snap..

    tapiii..
    tula..
    lepas ni kita jangan snap je..
    kene bertindak la jugek..

    ReplyDelete
  16. la kesian nya ... takutnye haish .... alza putih je ke ...

    ReplyDelete
  17. Soalan yang sama...kenapa yang snap gambar tak sergah dia? Ya Allah, pentingkan gambar sebb nak viralkan kat fb...tapi tak bantu pon selamaytkan kereta tu! sakit plak ati kita!



    Singgah blogwalking...:)
    Nak tahu ade diabetes ke tak?Jom cek kat sini:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/tanda-tanda-diabetes-yang-anda-mesti.html

    ReplyDelete
  18. mungkin ade hikmahnya tu... insyaallahh..

    ReplyDelete
  19. risaunya skank kan nak letak mana2 mila pun alza putih gak

    ReplyDelete
  20. Allahuakbar..dugaan betul..sabar ye..
    senang-senang je orang nak mencuri ni

    ReplyDelete
  21. Ya allah kesiannyer...hrp2 dptlah jumpa dgn keadaan baik...kesian kakak tina..

    ReplyDelete
  22. ya allah.. kalau saya pun memang nagis habis.. semoga pencurik tu kena tangkap cepat. alhamdulillah ada yang ambil gambar..

    ReplyDelete
  23. Scarynya....hope dapat balik...

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com