Jul 27, 2015

Allah...Allah...Allah..

Assalamualaikum wbt..

Salam 11 Syawal semua.. tak sempat lagi nak up cerita pasal raya.. kemahen uols ye, warna warni baju raya..meriah open house..selpi sana sini.. suka nengok.. 

Aku ni hujung minggu ada masa sehari je nak beraya.. Sabtu keje hoi, ketahian betul la.. semalam sempat pegi 2 rumah je.. tak larat nak pegi banyak² rumah, Danish spesis tak suka kuar masuk umah orang, penat.. nak cakap pasal Danish ni.. macam² kerenah baru dia sekarang.. mulut kemain pot pet pot pet.. aku ni sebutir pun tak faham dia cakap apa, tapi kena layan gak.. dia tunjuk dinding sambil tepuk dinding, aku baru la faham itu maksudnya suh aku pukul nyamuk..penangan ayah dia selalu cari nyamuk.. 

oleh sebab Danish kuat membebel dan mula nak bercakap, sampai permintaan dia aku langsung tak faham dan buatkan Danish menangis beria malam tadi.. Danish tunjuk tv, asalnya aku ngah layan Lawak Ke Der 2015, pastu aku stop dan tukar tengok tv.. Danish tetibe tunjuk tv dan bebel apa tah.. aku tukar tengok Upin Ipin, tengok Didi and friends, tengok minion, laju² geleng kepala.. sampai aku sendiri give up sebab tak tau apa permintaan Danish.. dah berjurai² air mata sebab tak dapat apa yang dia nak..belum part sembam muka kat riba aku sebab syahdu sangat mommy dia tak faham..kahhh

Finally, aku dapat tangkap apa dia bila dia cakap "Miiii..Allah..Allah..Allah..".. korang faham tak?? nak nanges aku bila aku faham.. 

"Danish nak Allahuakbar ke? nak Azan??".. bila aku cakap macam ni, dia angguk laju².. pukul 10 malam nak tengok Azan kat tv.. aku buka Astro Oasis, kot² ada Indahnya Iman, tapi tak ada.. buka Alhijrah, ada Malam Cinta Rasul, tapi dia geleng kepala.. dalam kalut anak dah mengamuk, tak terfikir nak cari kat youtube.. aku pujuk la azan malam² tak ada, tunggu subuh esok baru ada.. lagi kuat meronta.. lama oiiii nak pujuk.. 

so, pepagi tadi aku dah download azan.. nanti terus masuk dalam fon.. 

even Danish belum pandai jalan, tapi dah banyak perkembangan yang bagus bagi aku dan husband.. sape lagi nak puji anak sendiri kann.. kalau makan then bersepah, dia akan cakap, "Mii..pahh..pahh..", selagi aku tak bersihkan, selagi tu dia bunyi..finally Danish yang bersihkan.. banyak lagi la perangai baru dia.. yang penting, hantu buai.. pantang nampak buai kat taman.. 

  
muka memang selalu serius..tapi kalau dah start gelak, susah nak berhenti.. 

ni la budak yang minta azan tu.. mujur aku tak azan kat telinga dia malam tadi..

moga jadi anak soleh ye Danish.. 

15 comments:

  1. Wahhhh...bagusnya Danish..semoga menjadi anak yg soleh :)

    ReplyDelete
  2. hihihi... amboii danishh.. pandai nak azan yea.. AlhamduLILLAH, moga jadi anak yang soleh :))

    ReplyDelete
  3. Allah terharunya, sama la dgn ank sue dgr azan mata x berkelip...

    ReplyDelete
  4. Hehehe...suka dengar azan ye...vitamin jiwa anak bangsa..

    ReplyDelete
  5. hhaha.. comei dak danish ni...bagus lah danish ni... semoga jadi anak yg soleh..

    ReplyDelete
  6. Alahai siannye nk azan ye? Kat youtube takda ke tina?

    Dia lambat sket jln sbb nk cakap dulu kot. Mulut ringan nk berbual ibu dia tak phm pulak. Stress dia agaknya

    ReplyDelete
  7. waaahhhhh good boy ni ..... sejuk perut mami die ......

    ReplyDelete
  8. Thaqif pun asal masuk waktu, dgr azan tengah menyusu pun dia akan stop sekejap hingga abes azan.pastu suka la dgr doa dhuha,zikir kat phone ibu.

    ReplyDelete
  9. Moga menjadi anak yang soleh..
    comel tengok gelagat dia.. ;)

    ReplyDelete
  10. hahah..sampai kena donlod azan..nanti kecik2 dah pandai azan ni..bagus la dia..

    ReplyDelete
  11. Sm mcm ank kakak cik mah..suka sngt die ngan azan..

    ReplyDelete
  12. pandainya dia mintak nak dgr azan...

    ReplyDelete
  13. http://www.sayaiday.com/2015/07/senarai-pemenang-blogger-contest-riang.html

    ko dah cek ke contest ni ko menang rasanye

    ReplyDelete
  14. haha "mujur tak azan kat telinga dia" tu takleh blah..
    alahai goodboy danish..cleverboy!! so proud of you.
    mesti best..kipidap danish..ehehe

    ReplyDelete
  15. Cian dia..xdpt dngar azan mlm tuh hehe

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com