Jul 28, 2015

Cicak

Assalamualaikum wbt..

Pengalaman menggelikan semalam.. trauma terhadap cicak berulang lagi.. ye, memang nampak kelakar, dengan cicak pun boleh trauma, tapi untuk aku yang memang geli dengan cicak, aku rasa macam nak putus nyawa je semalam.. gila!!!

Bermula bila aku feeling nyanyi lagu raya sementara tunggu lampu tukar hijau.. masa mata aku kalih ke arah lubang aircond tu, perasan something.. ada "sesuatu" dalam lubang tu.. kaler coklat, putih..ntah la warna apa.. aku tak fokus sangat sebab lampu dah hijau.. sambil fokus pada pemanduan, sambil intai.. bila "sesuatu" tu mula nak keluar dari lubang aircond, sepantas kilat aku tutup lubang aircond tu.. maka, tersangkut la kepala CICAK kat luar, badan masih kat dalam.. tak puas hati dan rasa diri aku terancam, makin ketat aku tutup lubang aircond tu.. harusla tak pakai tangan, aku capai je dengan apa yang ada.. 

menjerit² aku dalam kereta.. drive pun dah macam orang mabuk ketum, jap ke kanan, jap ke kiri.. punyala aku seram..aku langsung tak gunakan tangan kanan untuk pegang stereng.. pasang signal pun hujung jari je.. sebab setiap kali jari aku dekat dengan stereng, cicak tu menganga.. 

sesambil gagahkan diri drive sampai taska, aku membebel kat cicak tu..siap ugut, kalau ko nak hidup, ko duduk diam.. kalau nak mati, berani la ko gerak.. haishh, biadap betul cicak tu.. 

 
engkorang nampak tak tu??kepala terjojol keluar, nak melepaskan diri..

nih aku zoom.. bongok punya cicak.. 

tapi lagi elokla cicak tu hidup, pastu keluar kat situ.. kalau mati, tetibe bau busuk, memang hazab la hoiii.. bangkai cicak ni dia punya busuk macam bangkai lembu.. nate kecik, tapi busuk macam besar je saiznya.. cicak berjaya dikeluarkan oleh pembantu taska.. berani betul Ecah tu.. 

untuk kesekian kalinya, AKU BENCI CICAK!!

20 comments:

  1. Nampak lucu tapi kesannya besar..alhamdulillah dah berjaya dikeluarkan si cicak..

    ReplyDelete
  2. mmm... Macam mana cicak boleh masuk ke lubang aircond tu? Awak selalu tak tutup cermin ker? Pernah juga teman melalui saat-saat macam tu, bukan cicak tapi kucing... Sepanjang perjalanan, kucing tu bising dok meow... meow... klik kat sini kalau nak baca entry tu... Duduk berdua-duaan di ruang injin

    ReplyDelete
  3. hahaha kisah ni lucu tp sbnrnya sy pn geli dgn cicak......

    ReplyDelete
  4. kite baca pun rasa geli jugak....tak suka cicak jugak

    ReplyDelete
  5. sue pun geli dgn cicak, tapi dalam kereta sue ada lipas walaupun anak2 tak makan dalam kereta. naik hairan datang dari mana...tension betul dgn lipas2 tu..

    ReplyDelete
  6. eeiii geliii..mencik betul kalau cicak ade kat dlm kete time tgh drive..naik bulu romaaaa...

    ReplyDelete
  7. Euuwwww,,,sambil baca sambil geli geleman. Acaner cicak tu bley sesat kat dalam tu yerp. Akk ni masalah ngan lipas. Pernah dia dok merayap kat atas kepala masa tgh dirve, Nasib bley control.

    ReplyDelete
  8. Pada orang lain mungkin kelihatan kelakar tapi orang yang berhadapan kalau tak berhati-hati mahu accident gara-gara seekor cicak.. Nauzubillah.. jauhkanlah hendakNYA.

    ReplyDelete
  9. hahaha x leh bayang kan cmne tahap kegelian itu :D
    nasib baik iols x geli cicak.. tp geli LIPAS. omg meremang tengkuk haha

    ReplyDelete
  10. I can feel u!!!! I kan tengok cicak kat tv pun boleh terenjat segala bulu dada huhuhuu geli giler. ni pun I skroll lelaju tang gambar u letak ni hahahaha. I hate cicak.

    ReplyDelete
  11. hahahah cicak pun takut ke .... comey sgt ko ni dik

    ReplyDelete
  12. cicak,lipas,tikus..adoi..semua tu bikin tak senang duduk je..

    ReplyDelete
  13. Akak...!!! eyyy gelinyaaaaa...!! huwaaa kite pun boleh jadi cam akak tau kalau bab cicak, lipas, tikus, ulat..geli oihhh!!! nak tengok gambar tu pun kite geli..adoihhh nasib baik ada org tlg ye dak,,kalau sendiri kena keluarkan hazab oihhhh

    ReplyDelete
  14. eeeeuuwwww...!! gelinya dengan cicak! tak sukerrr,.

    ReplyDelete
  15. cicak ni paling azab kalau jatuh melekatt dekat kulit kita...rasa dia tu berhari-hari haa...ngeri...tapi respect la dalam takut tu boleh lagi tu snap pic cicak tu...femes kejap cicak tu dalam ni haha

    ReplyDelete
  16. nasib baik xde pape jadi....tgok cicak boleh..tapi jgn dkt2 cam ni...meremang hoihhh

    ReplyDelete
  17. hahaahha~ x dak nak komen pape.. cuma nampak comel cicak tu kat situ.. da macam jalan2 bawak pet plak haa..

    ReplyDelete
  18. Kalau dah kiok dalam keta tu konferm bau setahun!
    Dah pernah kena kat keta Ayah dulu, tetau keluar serdak je dari lobak tu bila buka full air-cond lepas dah berbulan curiga sebab apa kereta bau bangkai...

    ReplyDelete
  19. Arghhhh...cheery pun Ada pengalaman mcm tuh tapi bkn cheery yg drive keta.menjerit nangis cheery sampailah driver stop kete Dan buang cicak tuh.bawu cheery senyap.bertakung air Mata kegeliaan. Bkn apa takut cicak tu dtg kat cheery Dari dashboard kete je. Ishhhh...geli ok

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com