Aug 18, 2015

Speechless

Assalamualaikum wbt..

Tajuk je omputih, isi entry bahasa rojak..

sejujurnya, terkadang aku akan rasa loser gila.. terlalu mengalah dan terlalu mengharap orang hargai apa yang aku buat padahal seseorang tu langsung tak pandang aku.. pernah rasa macam ni tak?? aku tak minta pun cara penghargaan yang terlalu mewah dan besar, kadang tu cuma harap ucapan terima kasih atau apa² perkataan yang menyejukkan hati.. well, rambut sama hitam, hati lain².. ko jaga la hati orang tu macam mana sekalipun, kalau dah orang tu memang jenis hati kering, memang tak la dia nak jeling ko.. jeling sinis ada la kot..

tolong orang beria sampai kite sendiri rasa susah sama macam susahnya dia, akhir² ko sendiri ditindas.. hati sentiasa berniat baik lama² akan bertukar gak.. masa ko susah jangan harap orang tu datang kat ko bagi pertolongan, kecuali datang amik kesempatan.. tu yang banyak jadi kat kite kannn.

amik kesempatan atas kesempitan..pun rasa jugak.. memula rasa macam biasa² je, tapi bila lama² baru tersedar yang rupanya kita umpama sandaran dia.. sandaran yang mana dia sendiri boleh buat sendiri tapi kerana dah rasa selesa, jadi manja la..manja yang sampai menyusahkan orang lain.. 

korang, jangan jadi baik sangat, nanti orang amik kesempatan dan pijak.. jahat pun jangan jahat sangat, orang benci.. kena jadi hati kering sikit, orang mengata pun ko kalis.. 


okbye

12 comments:

  1. Sukar kita nak baca hati orang..jadi kita didik hati kita cuba mengenal tindak tanduk yang sewajarnya supaya tidak menjadi mangsa keadaan..

    ReplyDelete
  2. moral of the story - berhati-hati bila memilih kawan

    ReplyDelete
  3. mm.. biarlah kita buat kerana Allah.. hrpkan perhatian Allah.. tu buat kita lebih tenang

    ReplyDelete
  4. kadangkala org mula menghargai apa yg kita buat apabila kita berhenti melakukan apa yang kita buat.

    ReplyDelete
  5. hmmmm bertabah la dik ... ade rezeki cuba di tempat lain ..... dr jiwa terseksa sokmo mungkin better berubah kan

    ReplyDelete
  6. betul tu kak.. hati kena kering sikit..

    ReplyDelete
  7. apa yang akak ckp ni kita sedang melaluinyaaaa :(

    ReplyDelete
  8. Memang lumrah dunia Tinn...ada ramai yang macam tu...banyakkan sbr..mudah2an mereka sedar...yang penting kebaikan tu ada ganjaran yg Dia akan balas...InshaaAllah

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com