Jul 25, 2016

Riang Ria Raya 2016 | Kuantan-Batu Pahat

Assalamualaikum wbt..

Sebelum Syawal melabuhkan tirai, marilah kita update cerita raya. Hamboiihhhh.. Raya kali ni aku rasa macam sekejap sangat. Tak puas hoi beraya (macam budak-budak pulak). Macam tahun lepas, aku beraya kat Kuantan dulu. Sehari sebelum raya dah berangkat ke Kuantan. Tapi yang spoilnya, baju raya aku dan suami tertinggal, nasibla belum keluar dari Putrajaya lagi. Rasa nak hantuk kepala ke dinding pun ada, dah beranak dua ni, makin menjadi-jadi pelupa aku. Mujur la suami tak marah, hahahaha..

Well, aku kalau beraya kat Kuantan memang kejutan budaya sikit. No marhaban at all you know (nanges tepi bucu katil). Tak semeriah beraya kat Batu Pahat. Orang ni kalau dah biasa dengan kebiasaan setiap tahun, bila tiba-tiba tak buat akan kebiasaan tu, jadi canggung. Terkebil-kebil pagi raya, keluar masuk dapur mencekik je. kahkahkah... naik la berat badan aku pasni weyhhhh...

ini konon-konon nak selfie dengan dak Danish, tapi Danish lebih tertarik kat kerepek pisang tu.. aku pulak pucat lesi sebab no make up at all.. cehwahhh..


family potrait.. ni pun dah raya ketiga oittt, baru dapat amik gambar  berempat ulang tayang baju sedondon.. anak-anak suka spoil gambar, sorang menguap sorang lagi fokus kat rombongan motor yang prung pranggggg... sape raya Johor, paham la apa tu prungg pranggggg..


big family potrait without me.. sobss.. sebab aku beraya kat Kuantan dulu kann.. Raya kedua baru balik Batu Pahat.. family aku tak besar mana pun.. adik beradik 5 orang.. 4orang dah kahwin, sorang masih study.. yang dah kahwin ni anak memasing 2orang ja baru.. 



nahhh..ni la adik beradik aku.. nampak macam aku paling rendah kan.. well actually, yang 2orang belah kiri tu tinggi lebih kurang aku je.. sebab diorg pakai wedges, boleh la eksen.. aku baru habis pantang, pakai sandal sudah.. pakai tinggi-tinggi kang bahaya pulak.. sebelah aku tu anak lelaki tunggal.. dia punya besar macam abang aku dah.. sebab tu aku selalu kena buli.. mak aku yang pakai tudung warna borwn plain tu.. 


okeyyy..ni baru boleh cakap keluarga besar aku.. semua ada.. yang lelaki duduk kat sebelah mak aku tu adalah pakcik aku (adik kepada arwah abah aku).. masa ni beraya kat umah pakcik aku la.. habis kuih raya dia kitorang bedal.. kahkahkah.. oh ya, dress yang kitorang pakai ni beli kat ejstyle.. korang cari la kat ig, memang murah..


last, photobomb adik aku ngah selfie.. sape suruh pakai tepon aku, kan dah kena kacau.. ni la adik bongsu kitorang yang manja kedekek.. masa ni sebenarnya tunggu turn nak beraya rumah mak long sebab rumah tu penuh orang lelaki yang marhaban.. tengok, beraya pun nak kena amik nombor.. wakaka..

begitula cerita raya aku yang tak seberapa.. Raya keempat dah gerak balik Dengkil.. punyala sesak jalan, 6jam setengah baru kitorang sampai rumah.. biasa 3 jam lebih je.. budak berdua tu sampai dah puas dalam kereta, kerja tidur bangun tidur bangun, tak sampai gak rumah.. menangis, mengamuk..bertabah la nak.. ikut highway jammed, masuk la jalan dalam..jammed jugekkk..

Selamat hari raya aildilfitri korang!!!

4 comments:

  1. meriah sangat..sampai raya ke4 beraya lagi..akk raya kedua dh habis semua umh sedara inshaallah...hahhaaaa

    anyway selamat hari raya sis..:-)

    ReplyDelete
  2. belah johor je marhaban ni kan .. best sebab meriah raya tu jdnya

    ReplyDelete
  3. ej style mmang lawa ya bajunya. murah lak tu skang 69 je. adoi rambang tgok tp lalu je tak dan nak nyinggah.

    baru tahu kat johor siap ada marhaban tu hehehe

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya...wah betul2 meriah

    ReplyDelete

Tuan blog makin malas..mahap kalau tak reply komen.. tapi janganla mogok tak nak komen entry ye.. mekasehhhhhh

CozyBaby

Adik Manis Siti Kektus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Blog MizzTina Designed by azhafizah.com